Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Vesla er forkjølet. Igjen. Alt fra før av sover hun dårlig, tett nese hjelper ikke på :/ Vi har forsøkt snåttsuger, saltvann og nesespray. Både de som er fra 0-2 år år og (jada, fy meg) de som er fra 2-12 år. Ingenting hjelper skikkelig fordi hun er mer snåttete enn skikkelig tett liksom. Heve madrassen, eller hele sengen, i ene enden fungerer dårlig fordi hun ikke ligger i ro. Nå forsøkte vi med barnepute, men den er jo helt flat jo. Ikke mye hjelp der. Tar vi henne opp i sengen til oss, liker hun godt å krype opp på putene våres, og da puster hun lettere etter kort tid, men da har jo også vi kontroll. Vurderer nå å ta en stor pute i sengen hennes, så kan hun klatre opp på den og sove og få opp overkroppen litt. Men er det "farlig" tror dere? Noen som evt har noen andre gode tips?
Gjest Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg gjorde det med minsten rundt den alderen de nettene han var tettest... Ikke de aller tykkeste, men sånn at han kom litt opp. Er i dag nesten 4 år og ser ikke ut til å ha tatt skade av det
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2010 Høres bra ut :-) Er normalt ikke den største hønemoren, men greit å høre om andre har efaring når det kommer til en pute som nesten er like stor som ungen, hehe... Da tror jeg at jeg legger putevar på en ekstra pute og hiver inn i sengen hennes når vi legger oss. Takk for svar :-)
♡ A & E ♡ Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Det samme gjorde vi med yngstefrøkna, hun var yngre enn det og tror jeg. Vi la ikke bare hodet hennes oppå men hele ryggen og hodet så hun ble litt hevet. Det hjelper endel både mot hoste og tett nese
Mor Løvehjerte Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg pleier å legge vesla på en stor, men tøyelig dunpute med en barnedyne bretta i to under madrassen hennes og senga stablet oppå et komplett medisinsk leksikon. Videre pleier jeg å legge en stor pute nedenfor beina hennes (ikke under), slik at hun på en måte tvinges til å ligge i ro/det blir ikke så interesant å flytte seg med et fjell i veien. Prøver å få henne til å ligge på siden. Går ofte inn på rommet og prøver å få i henne litt vann på tutekopp. Bruker aldri mindre enn 5 ml saltvann fordelt på to nesebor + trykker sammen neseborene gjentatte ganger for å få tømt nesa best mulig.
Gjest Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 Puten kommer jo helt ned til korsryggen som oftest, så dermed tenkte jeg at det ikke var farlig for nakke/ rygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå