Gå til innhold

HalloVenn istedenfor Halloween

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vet du hva, noe så utrivelig "fokus på Halloween er egoisme og tigging". Seriøst? Hvis det er inntrykket han sitter igjen med er det han som har et problem.

Her har vi brukt masse tid på kostymer, pyntet huset flott, hatt halloween fest. Masse levende lys. Skikkelig stemningsfullt. Hvis han vil lage karneval er det supert, og et hyggelig tiltak, men å gjøre det basert på at han synes at Halloween er så ille, vel, da får han kalle det noe annet enn Hallovenn da.

Skrevet

Gikk inn på siden nå. Høres jo akkurat ut som hvordan vi egentlig feirer Halloween i USA.

Tror Norge har fått en helt feil ide på hvordan den amerikaniserte versjonen av Halloween egentlig feires.

På siden står det:

"Karneval med morsomme og hyggelig masker! Hjemmelaget tivoli med masse spennende aktiviteter! Godteri til alle! Masse gøy!"

Det ER (amerikansk) Halloween. Ihvertfall i den delen av USA jeg kommer fra.

Hørtes veldig bra ut

Skrevet

Bor i Norge nå, kommer fra USA. Vokste opp i både New York og i midvesten, så har erfaring fra både storby og bygda.

Alle pleier å gå sammen, hele nabolaget samtidig. Folk pleier å sitte ute på trappa mens de deler ut godteri.

Har "Haunted House" som er oftest veldig uskyldig..og masse spill og leker, god gammeldags "bobbing for apples" etc

Skrevet

Ja 18:56, enig med deg. Det er slik Halloween er i USA, der går barna som prinsesser, supermann osv på Halloween. Nordmenn har misforstått helt.......Her tror man poenget er å kle seg skumlest mulig..veldig trist, har så mange gode minner fra Halloween i USA!

Og 18:58, det spiller ingen rolle HVOR i USA, for Halloween blir feiret på den måten i hele USA. Går man på Toys'r'us i USA i oktober er det vanlige karnevalskostymer som selges til Halloween, ikke slik som her i norge med bare skumle kostymer...

Men denne Hallovenn er startet av Normisjon, kristent arrangement... men det går sikkert ikke fram i artikkelen. Bare å google navnet til han som startet det.

Skrevet

Jeg er i USA nå, har bodd her noen år. Synes Halloween er en såå trivelig tradisjon. Her jeg bor er det mange foreldre som er redde for at noen skal forgifte godteriene e.l så vi går bare til folk vi kjenner. Veldig hyggelig. Noen foreldre er såpass engstelige at de går trick or treat bare på kjøpesenterne der det er "arrangert" og garantert ufarlig godteri. Vi synes det er hyggelig å gå i gatene, men vi kaster alt som ikke er forseglet, og vi kikker alltid gjennom alt barna får før de får spise noe av det.

Skrevet

De amrikanske folkene jeg kjenner kler seg ikke nødvendigvis ut i skummle kostymer, men også morsomme og / eller søte kostymer. Har for eksempel en kompis som hadde en genial kostyme der det ser ut som han er en liten mann som rir på en struts.. hehe.. forstå det den som kan!

Skrevet

At det er en kristen organisasjon som er arrangør bryr jeg meg ikke om. Synes budskapet om å være venner og ha det gøy sammen var flott.

Jenta vår hater når det ringer skumle unger på døra her på Halloween. Det blir jeg eller pappaen som må dele ut godteri til dem, og aldri i verden om jeg får henne med ut.

Og etter svarene fra de som kjenner den amerikanske kulturen her inne, så er det jo tydelig at nordmenn har misforstått hva Halloween er....

Skrevet

HalloVenn?? Det er noe av det DUMMESTE jeg noensinne har hørt om!! HAHAHA!!

Skrevet

Sikkert en grei ide...men hvis man er så imot halloween fatter jeg ikke vitsen med å feire noe i det hele tatt. Enten feirer man det, eller så gjør man det ikke!

HalloVenn eller kan de heller arrangere på en annen tid. Trenger ikke ha et alternativ for de som egentlig ikke feirer halloween.

Skrevet

heelt enig. Han synes Halloween tradisjonen er så tåpelig? Greit nok, men da får han bare la være å feire da. Karneval kan man jo ha når som helst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...