Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Traff en fantastisk mann for litt over 1 år siden. Vi har hatt det fantastisk sammen. Men for ett halvt år siden begynte han å føle på det at han ikke er klar for å slå seg til ro (jeg har to barn, han ingen). Han er veldig glad i meg og sier at det ikke er følelsene hans det er noe i veien med, men at han er redd for å binde seg til så mange.. For 1 uke siden tok han opp at vi burde ha litt tid fra hverandre og heller begynne på nytt igjen senere med blanke ark. Jeg sliter litt med dette, for jeg er redd dette er bare en "snill" måte å gjøre det slutt på. Fikk melding med han i går om at han savner meg og at han er glad i meg, men vet ikke helt om jeg vil stole på det. Vet heller ikke hvordan jeg skal være ovenfor han...la være å ta kontakt? Late som jeg har det bra? Jeg har det helt forferdelig og har så lyst at det skal ordne seg! men er det noe håp for oss da?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Siden du har barn må du ta en alvorlig prat med han om at du ikke kan holde på slik for det vil ikke være bra for barna. Det er nok bedre å la han gå.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Men han har hatt lite med barna å gjøre. Vi har vært bevisste på det siden vi ville være helt sikre først. Han sa til meg i dag at han håper det ordner seg for oss. Bør jeg tolke det som at han bare trenger litt tid, men vil ha meg tilbake?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Hold deg unna, gjør deg kostbar, kutt kontakten og la ham savne deg! Hvis han har deg uten å forplikte seg, får han jo både i pose og sekk. Gi ham rom og tid til å finne ut om han vil ha deg eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Hold deg unna, gjør deg kostbar, kutt kontakten og la ham savne deg! Hvis han har deg uten å forplikte seg, får han jo både i pose og sekk. Gi ham rom og tid til å finne ut om han vil ha deg eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 La ham gå. Er han i tvil allerede etter ett år, er det ikke sikkert i det hele tatt. Mange er inne er så opptatt av å si til stemødre at de visste hva de gikk til, og at ungene er med på lasset. Så sånn jeg ser det er dette en mann som ikke bare ser deg, men som ser deg sammen med barna. Han er en fornuftig mann som tenker nøye over hva han kan bidra med før han knytter seg til en hel familie. Og for meg virker det ut som om han på denne måten tar vare på barna dine, ved å ta hensyn til dem. Så lenge han er i tvil om han ønsker en hel familie, og ikke bare en partner viser han en veldig raus holdning. Han er jo veldig moden etter det jeg forstår her. Man kan jo se det sånn : Endelig en steforelder som tenker på barna også, og ikke bare den han elsker/er glad i
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 Det burde han vel kanskje tenkt på LITT tidligere? En går ikke inn i et forhold med en alenemor uten å være sikker på om en er klar for å binde seg vel? Nei, la ham gå, han har ikke skjønt alvoret i det han har valgt tidligere. DERFOR vil han ut nå.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #8 Skrevet 30. oktober 2010 Vettu høres ut som min eks. Han trengte rett og slett mye oppmerksomhet og bekreftelse hele tiden. Hver gang jeg ble veldig opptatt med barna eller jobb osv. Begynte han å bli usikker på følelsene sine forholdet også videre og ville ha frihet. Skjønte etterhvert at han hadde et rart (i mine øyne) syn på kjærligheten hvor det handlet om hva han fikk akkurat der og da. Denne taktikken hans funket veldig bra for han for jeg gikk jo inn i krisemodus og gjorde ALT for å behode han. Ser i ettertid at det var utrolig dumt. Han var ikke vilig til å se mine behov eller kjempe for meg. Sikkert veldig på siden, men ville bare minne deg på å holde fast på deg selv og dine behov ønsker og ønske om en familie. Hvis dere vil forskjellige ting og han ikke er villig til å møte deg på halvveien på noen måte eller tilpasse seg går det bare ikke. Og da må du la han gå ja! Du kan jo ikke ha en mann som du tvinger til å bli værende hos deg. Ikke mye kjærlighet i det!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #9 Skrevet 30. oktober 2010 16.26 Helt enig med deg. Han skjønte nok ikke hva han gikk til. Nå skjønner han det, og tar hensyn til barna ved å trekke seg ut.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #10 Skrevet 30. oktober 2010 Høres ut som om du bør la ham gå. Dersom han ikke er klar til å binde seg til deg og dine barn etter 1 år, er nok dette bare en "snill" måte å gjøre det slutt på. Kanskje han ombestemmer seg om han får sjansen til å savne deg, og ser at du tross alt har det fint. Ellers høres det bare ut som om du kaster bort tiden på feil kar. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #11 Skrevet 30. oktober 2010 Syntes det er litt sent å komme med det når man har vært sammen i over et år. Han har da visst at du har barn hele veien. Min erfaring fra slikt er at når en mann virkelig elsker deg er han ikke redd for å binde seg til deg, barn eller ikke. Min første samboer fikk helt angsanfall om noen spurte om vi ikke skulle gifte oss snart da hadde vi bodd sammen i 1,5 år. Endte med han var utro, jeg kastet han ut han flyttet rett inn hos henne og 3,5 mnd senere hadde han fridd. Med henne føltes ikke ekteskap farlig. Broren min skulle aldri ha samboer/gifte seg, og barn var totallt nei. Så etter mange kortvarige kjærester møtte han ei med barn som han fallt helt for, hun og sønnen flyttet inn med han etter bare 4 mnd. 3 mnd etter det var de gift. om min kjæreste hadde kommet med noe slikt at han ville ha pause og så starte med blanke ark ville jeg lurt på om han egentlig vil ha pause for å se om han kan finne noen bedre en meg, eller ha sex med så mange som mulig andre før han bløe sammen med meg igjen. Og da uten at jeg skulle kunne si noe fordi vi hadde jo hatt pause og vi skulle starte med blanke ark. Jeg hadde nok sagt du får en uke eller to til å tenke deg om, bestemme deg for om du vil satse eller ikke. Og hører jeg at du har gått ut med andre eller endt til sengs med andre i disse ukene trenger du ikke prøve å komme tilbake. Sa vil jeg ikke ha deg. Men det er som sagt meg da, hva du skal gjøre og hva som paser for deg er det bare du som kan bestemme.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #12 Skrevet 30. oktober 2010 La han gå? Han har tydeligvis selv lyst til å gå, men prøver bare å finne en fin måte å si det til deg på. Har du først gått med på en pause, og han har kommet seg bort, så er det mye lettere å si ifra at dette forholdet er over - og det er det.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #13 Skrevet 30. oktober 2010 Et sånt mindgame hadde ikke jeg orket. Hvis det hadde vært meg, hadde jeg gitt beskjed om enten eller. Jeg blir maks stresset over en "som ikke vet hva han vil". Da trives jeg bedre med at forholdet faktisk er over. Da får en tid til å komme over det, istedenfor at det blir et langdrygt brudd. Og til syvende og sist, virker det som om han er på vei bort fra deg, tydeligvis ikke typen for deg! Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #14 Skrevet 30. oktober 2010 He sounds like a player... Let him go....
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #15 Skrevet 30. oktober 2010 Vet ikke om jeg hadde latt han gå enda. En pause kan være en fin ting det..la han få kjenne at han savner deg og elsker deg! Spill litt kostbar og ikke ta så mye kontakt. Han kan såklart elske deg selv om han er usikker på om han er klar for familielivet! Gi han en sjangse, men om han vil tilbake må du være bestemt på hvordan det skal være. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #16 Skrevet 30. oktober 2010 Synes han virker litt moden og fornuftig jeg da. Som en her oppe sa, så tar han faktisk hensyn til barna dine. Og jeg tror om han vil ha deg tilbake, er det nøye gjennomtenkt og da er han virkelig klar til å satse på dere. Håper det ordner seg :-)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #17 Skrevet 30. oktober 2010 1 år er jo ikke lang tid! spesielt ikke når det er barn inn i bildet. Og han er ikke første manneb som får kalde føtter. Er ikke sikkert det er så enkelt for han heller.. gi han litt tid du.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #18 Skrevet 30. oktober 2010 vanskelig å gi noen råd basert på det du skriver.. men generelt så ville jeg nok gjort meg litt kostbarn. lev ditt liv, gjør morsomme ting, gjør deg interessant. søk litt på nettet (særlig på engelsk) på litt ekteskapstips og se om det er noe der du kan dra nytte av. jeg ville ikke latt han gå med en gang. ta en ordenlig prat. hva med en tur til en par-terapeut dersom han er interessert å få løst tingene eller får klarhet i hva det er som gjør at han ikke er klar? hvis han ikke vil løse det så er svaret gitt... da må du la han gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå