Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg er alenemor til min sønn på 2 år og har vært det i knappe 5 måneder nå, gutten har samvær hos far annenhver helg og dette er en av disse helgene, har akkurat fått beskjed om at han har spy dd og vært dårlig i natt. Problemet er at guttungen uten unntak spyr og er syk de dagene han er hos faren. Min sønn er svært sjeldent syk ellers og jeg har allri opplevd at han har spydd mer en en gang og så vært ferdig... Så jeg lurer jo på hva som egentlig skjer hos faren... Har spurt før men får beskjed at det er vell ikke hannes feil(BF) at ungen blir syk når han kommer dit... Å BF blir regelrett sint om jeg spør hva han har spist der i helggen osv... Fikk forresten vite at lillemann var syk hos en veninne som er venn med BF på facebook... dette gidder han altså ikke si ifra om til meg.. Jeg synes så synd i min sønn som kommer hjem å har vært syk, han virjer i god form etter å ha vært noen timer hjemme, men jeg må allikevell være hjemme med han mandag siden han har spydd i helga. Og guttungen vil ikke spise annen enn pølser noe vi har max 1 gang i uken.... Hvordan skal jeg gå fram her? Ønsker jo at sønnen vår skal være sammen med faren men jeg ser ikke at det går så mye lenger om han stadig vekk komer hjem og er syk/har vært syk....
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Min eldste hadde også "spysyken" ofte under samvær med far.... Og det var samme alderen som din. Og så ble han alltid bilsyk.... Her mistenker jeg sterkt at det var utrygghet som var årsaken. At ungen opplevde fars oppførsel som uforutsigbar og utrygg, rett og slett. For spysyke har ikke ungen hatt mer enn 2-3 ganger i hele sitt liv, og bilsyk har jeg aldri opplevd ham selv om vi har kjørt både mye og langt. Han er i dag tenåring.
Frk. uflaks Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Takk for svar, jeg mistenker også at det er utrygghet og lite fasterutiner når han er hos far.... Han har jo som sagt aldri hatt spysyken hjemmme... og blir ikke bilsyk. Gikk spysyken "over" etter hvert som han ble eldre å hadde sammvær hos far eller vedvarte det? HI
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Det var i den alderen der det forekom. Forsvant helt når barnet ble eldre, og etterhvert mindre avhengig av voksne. De klarer jo seg selv litt etter hvert, og har også forståelse for at selv om de ikke ser den voksne hele tiden så er de der. Og barn takler bedre litt surr i rutinene etterhvert som de vokser til
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Hei. Min gutt er 5 år og spyr hver gang han er hos far. Jeg tror det er noe psykisk. Han er ikke helt trygg på far. Vil ikke til han. Savner meg mye når han er hos far. Jeg har han i barnehagen på mandagen. Han er alltid i fin form når han kommer hjem til meg. Kan jo ikke holde han hjemme annenhver mandag heller. Jeg liker ikke at han er så utrygg at han spyr men vil jo også at han skal ha kontakt med far. Men jeg er også usikker på hva som er best for gutten min. Blir jo også fortvilt av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå