Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Hva sverger du til? Har du prøvd forskjellige typer? Hvilken kost bruker du? Bruker dere bare mineralpudder til ansiktet til hverdags, eller trenger man noe under eller over pudderet. Jeg er ikke så dyktig med sminke, men har lyst til å bli det. Ser jo helt herja ut etter svangerskap, fødsler og babytilværelse! Har hittil bare brukt kremfoundation (primer?) fra Christian Dior "Nude" for å dekke over ujevnheter i ansiktet. Pluss litt solpudder.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Du skal bruke det løse mineralpudderet til Jane Iredale. I Norge selges det i ledende hudpleiesalonger, men det koster mye så sjekk heller fargen der og bestill det via ebay til ca 30 $ inkl. frakt. Fargen "warm sienna" har passet til alle mine venninner som er "typisk" norske. Ja du bør bruke noe under. Legg først en vanlig fuktighetskrem, så en primer og/eller eventuelt et pudder som tar vekk overflødig fett i ansiktet, avhengig av hvordan hud du har. Jeg syns Youngblood rice powder er best (også på e-bay). Dette kan også brukes over mineralpudderet, men jeg har tørr hud så det gjør jeg aldri. Jeg har prøvd alt fra I.d, Glo, Youngblood osv og syns Jane Iredale er absolutt best. Blir helt naturlig resultat og huden kjempe fin. Sjekk ut janeiredaledirect.com Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Er fornøyd med ID selv. Bruker ikke mye sminke. Kjøpte en gang fra Isa Dora. Ikke gjør den feilen! Kosten derfra var også helt grusom. Husk at kosten har mye å si. Husk også at kostene (de dyre og gode) er laget av dyrehår, og at man kan reagere på dem. Test derfor på forhand. Noen reagerer også på mineralene. Ofte som svie rundt øynene. Det er jo egentlig veldig individuelt, også med tanke på hudtype. Så prøv deg frem! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Kabuki koser gir et mer dekkende resultat enn mer "vanlige" pudder-børster. Ekte hår er et must. Id. har mange fine børster. Liker forøvrig ikke foundationen deres da den blir veldig glinsende og inneholder et stoff som heter Bismuth som ikke er spesielt bra for huden. Det er det som gjør at det svir. Id. er markedsleder i Norge. I USA selger de produktene sine via Tv-shop, ikke i hudpleiesalonger som f.eks. Glo, Youngblood eller Jane Iredale.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Liker du flytende typer, er denne virkelig god: http://www.esteelauder.com/products/643/Product-Catalog/Makeup/Face/Foundations/index.tmpl Kanskje best for nomal hud, kan tenke meg at den er litt for rich for en fet hudtype. Veldig naturlig på.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 Glõ er KJEMPEBRA! Men ikke fall for fristelsen til å kjøpe den "vanligste" fargen, finn den som virkelig passer til din hud (test på halsen). Selges av hudpleiere.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 De bruker ikke bismuth i pudderet nå mer. Det saltet var det mange som fikk kløe av, så da ble det slutt på det med en gang.De har også matte varianter. Men uansett... det er så individuelt at det er vanskelig å finne to her inne som liker samme pudder og samme børste. Det viktigste er at man prøver før man kjøper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå