Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 trenger tips, min lille pike sover bare inne i vogna om man står å vugger henne i søvn...dette kan ta opptil 30 minutter noen ganger...selv om hun er kjempe trøtt... hvordan gjør dere andre det? hun sover ikke lenge heller...15-20 min....er 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg driver å venner min av med å sovne i fang.. Han sov heller ikke lenge, for når jeg la han i vogna, så våknet han jo.. Han er 6mnd. Utrolig nok så går avvenningen egentlig veldig greit. Jeg gjør det sånn her: Legger han i vogna når han er trøtt. På ca. samme tid, etter ett måltid. Gir han smokken. Hører etter hva slags sutring\grining han har. Griner han, så tar jeg han opp og begynner på nytt. Sutrer han og ikke ser meg, så hender det at han roer seg selv, vis ikke så må jeg inn å vise meg, evt gi smokk.. Sånn fortsetter det til han sovner.. Noen ganger går det 5min, andre ganger tar det 20min. Hovedgreia er hvertfall at han sovner av seg selv..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Du legger for sent mest sannsynlig. Overtrøtte/stuptrøtte barn sover ikke. Du må legge før hun blir skikkelig trøtt. Alle barn har sine teng på trøtthet. Disse må du tyde å legge etter. Når hun begynner å skrike/suttre er hun for trøtt. Ruggingen må du bare sakte men sikkert venne av med. Min skulle bare sovne på armen. Å jeg lot han gjøre det til han var nesten året å selv bestemte å skulle sovne selv. Har du spilledåse? Dra i den mens du ruger hele tiden til hun sovner. Etter hvert kutter du ned på ruggingen å fortsetter med spilledåsa. Til slutt kan du legge henne i vogna å dra i spilledåsa så sovner hun av seg selv. Tar tid men det er verd det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå