Gå til innhold

hvordan går det med oss her inne da??? ;)


Maibaby:)

Anbefalte innlegg

jeg er 5+1 idag og bare gleeeder meg til at jeg har gått 12 uker og virkelig kan slippe jubelen løs!!!! har en del symptomer som ømme bryster, stikninger i magen, oppblåst, mensmurringer og tisser ofte... :) var hos legen igår og fikk bestilt tidlig ul, mistet i sommer så er litt ekstra bekymret denne gang!!! men sjangsen for å miste er jo liten, ca 90 prosent sjangse for at dette går bra!!!! er jo ganske gode odds dette da!!!!!

 

hvilke symptomer/tanker har dere andre da?? har dere delt nyheten med noen andre?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei:)

 

Gratulerer så masse:) jeg er 5+2 i dag, har disse symptomene;

• tisse-tisse-tisse:)

• sulten

• i dag begynte litt kvalme

• humørsvingninger

• ømme pupper

 

Ellers så er alt toppers:0)

 

Så det er 90% sjans på at det går bra? Det er jo helt superdupre odds:0) tihii:)

 

Jeg og min mann hadde besøk i går og siden jeg ikke drakk alkohol så skjønte de fleste lunta:) jeg skal fortelle det i dag til mine søstre også:)

Så det blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Gratulerer så mye til dere begge! Jeg er 4+0 i dag og kjenner jeg har ømme brystvorter, tisser oftere enn vanlig og mulig litt kortere lunte enn vanlig! Hehe.. Håper jeg får mange symptomer og at de varer kjempe lenge!!

 

maia...: Var det lett å få legen til å sende deg på tidlig ul?

Skal høre med legen om jeg kan få det da jeg også mistet i MA i sommer.

 

Håper dere får et kjempefint svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye til dere andre ;)

 

ser ut som det går i de samme syptomene iallefall, tar det som et godt tegn ;) selv om jeg akkuratt nå ikke føler meg helt på topp, så er det som sagt verdt det :)

 

ja risikoen for spontanabort ligger på rundt 10 til 15 prosent i forhold til alder, så 85 til 90 prosent av alle går det kjempe fint med ;) så det er jo gode nyheter :)

 

var ikke noe problem å få tidlig ul, var inne hos legen på grunn av magesmerter (hehe tror det bare er luft) men er som sagt litt overstressa så ville bare skjekke det, da sa legen uten at jeg spurte at hun ville sende meg på tidlig ultralyd slik at jeg ikke skulle stresse meg opp ;)

tror egentlig at det går bra denne gang, og så lenge jeg ikke blør så er jeg kjempe happy!!!! ;)

men det skal uansett bli kjekt å se den lille!!!! :) blir nok 1-2 uker venting før jeg får time da, er jo greit slik at det er noe å se på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun ville sende deg da! Tror muligens at jeg må virkelig kreve det av legen min. Liker han ikke helt, virker litt som om han er mere opptatt av seg selv i blandt!.. Hehe.. Men har snakka med jordmor, og hun sa at jeg burde få tidlig ul i alle fall :)

 

Ja blir nok moro å se den lille :) Er du rundt 6-7 uker da du skal på ul?

 

Klamrer meg også til at det er så stor sjanse for at det skal gå bra, dette SKAL gå bra :D Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får prøve å kreve det da ;) tok privat ul i sommerda jeg begynte å blø, og legen ikke henviste meg videre....(har byttet lege) kostet bare 500 kr, så det kan jo også være et alternativ!! hadde nok jeg gjort da ;) vet ikke helt hvor langt jeg er på vei da, spørs hvor tid jeg får tid, hadde på en måte vært greit å fått i uke 8 siden jeg mistet i uke 7 sist.... ser man hjertet slå og man er i uke 8 har man enda bedre odds!!! så at jordmødrene som svarer her på bim skrev at da går det bra med 97 prosent!!! ;) hehe er litt opphengt i tall jeg ;) håper på å være på rett side av statestikken denne gang ;)

 

hvor tis skal du til legen da?? du får si hvordan det går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koster det ikke mer enn 500? Var sikker på at det kosta rundt 1000, jeg.. 97% syns jeg er godt odds! Mistet i uke 8 sist, så vil gjerne på ul rundt da.

Er sjangsen for at det går bra 97% hvis man har sett et bankende hjerte etter uke 6 eller etter uke 7?

 

Tror jeg vil ha to ultralyder denne gangen. En i uke 6-7 og en i uke 10-11. Mistet, som jeg sa, i uke 8 men fant det ikke ut før i uke 13..

 

Får du velge selv når du skal på ul?

 

Jeg skal til legen onsdag 10 november.

Du får gjerne fortelle om ultralyden etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror prisen varierer men jeg betalte ikke mer enn 500 ;) va hos jordmor janne i stavanger... eller 550 var det kanskje.... tror faktisk at du må ser at hjertet slår etter uke 8 for at det skal "telle", jeg så også at hjertet slo i uke 6+5 når jeg mistet, legen min sa at uke 7-8 var ei veldig kritisk uke, så når den er over så kan en nok slappe mer av....d kommer iallefall jeg til å gjøre ;)

 

nei får ikke velge selv om UL får bare se hvilken tid de har satt opp til meg, når jeg får brevet i posten.... ei venninne av meg som går til samme legen sa at hun også skulle få tidlig ul, men hun fikk ikke før i uke 12.... så vet ikke helt hva jeg kan forvente meg!!! skal si ifra når det er iallefall :)

 

du får fortelle om hvordan d gikk hos legen duda?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja.. Da håper jeg virkelig vi greier oss over uke 8 og får se et bankende hjerte, begge to :)

Er jo kjedelig for deg å vente helt til uke 12 da. Krysser fingrene for at du får noen uker før det! Rundt uke 9 burde vel være helt optimalt?

 

Jeg skal høre av meg når jeg har vært hos legen :) Hvis jeg ikke får tidlig ul, bytter jeg lege altså!! Men satser på at det går bra :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg får oppfølging!!!! :) :) :) Var hos legen i går, og han sa at jeg skulle få hensvisning til gyn :) Er så glad!! :D

 

Hvordan går det med deg da, Maia?

Har du fått time til ultralyd enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra da!!!! ;) vet du hvor tid du får UL da eller???

 

jeg skal I MORGEN!!!! gru-gleder meg!!!! men regner egentlig med at det går bra, siden jeg fremdeles har alle symptomer og ingen blødning til nå iallefall!!!! ;) tror d går bra denne gangen!!!

 

håper¨å se et lite hjerte banke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Det kommer til å gå helt fint :) Jeg krysser fingrene for deg!

Hvor langt er du på vei nå a?

 

Jeg håper jeg får time allerede neste uke for første sjekk, kanskje prøve å bestille time i morgen. Er 6 uker på lørdag, og da vil jo hjertet banke hvis jeg får time neste uke..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da vil du se hjertet slå vettdu ;)

 

jeg er akkurat 7 uker i morgen ;) synes egentligat tiden går ganske fort ;) snart jul!!! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei maia og dere andre her inne:-)

Jeg er 6+5 i dag, og har liksom nettopp vent meg på tanken å få nr 2, skikkelig spennende. Men som dere andre her inne er jeg også bekymret for å ikke nå uke 12, hvor stattestikken nermer seg veldig gode sjanser:-)

 

Tror jeg også følger dere andre å ber om en tidligere ul:-)

 

Jeg krysser fingrene for oss alle:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...