Gå til innhold

Hvordan er det med fri/permisjon fra jobben når barnet skal opereres?


VårSol :)

Anbefalte innlegg

Gutten vår ska ta mandlene neste år, og vi fikk beskjed om vi måtte være hjemme med han i 14 dager. En av oss da..

Men kan man få permisjon med lønn siden det er en operasjon?

Noen som vet??

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du har ikke krav på det, dere må bruke av de vanlige sykt barn dagene deres.

 

Men dere kan ha krav på pleiepenger fra nav, det får man i hovedsak når barnet er lagt inn på sykehus, men om barnet er pleietrengende etter poliklinisk behandlig kan man få pleiepenger fra åttende dagen man er borte fra jobb.

 

Det står litt om det på sidene til nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min tok mandlene i april i år og siden jeg er kommunalt ansatt fikk jeg 14 dager permisjon med lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å søke velferdspermisjon, så er det opp til arbeidsgiver å avgjøre om det er god nok grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Har ikke noe annet svar enn de over, men ville bare påpeke at det er ikke sikkert du trenger å være hjemme 14 dager etter mandeloprasjon;)

 

Lilleknott opererte manldene for 2 uker siden, og han var hjemme i 6 dager. Da var han i helt super form igjen og var i barnehagen som vanlig. Eneste vi måtte ta hensyn til da var at han fremdeles var sår i halsen, så han hadde med grøt som han fikk ganske kald i barnehagen.

 

Etter 10 dager ca så spiste han helt vanlig mat- både kald og varm:)

Nå spiser han mer enn han noen gang har gjort og har lagt på seg masse allerede:)

 

En annen gutt i barnehagen kom tilbake etter 3 dager(!) mens noen trenger fler dager å komme seg på, så det er veldig individuelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed av legen at han skulle være hjemme ihvertfall i en uke! De skal holde seg i ro, pga de kan begynne å blø. Så visst han skal i bhg etter den uken må en gi beskjed om at han skal ta det med ro. Og de blir jo stress for de å følge med på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også beskjed om ca en uke, men barn er barn og det er jo ikke bare å be de om å holde seg i ro...

 

Allerede 2 timer etter at knotten våknet etter operasjonen så løpe han jo rundt i gangene på sykehuset. Det sa det var helt vanlig;)

 

Vi fikk beskjed om å se an almentillstanden hans. De første dagen var han slapp og hadde feber etter narkosen så da var han selvfølgelig hjemme, men å påstå at han var i ro er nok å overdrive;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...