Gå til innhold

Sosionom, utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her jeg, har søkt litt på nett...

Jeg har 4 årig utdanning (adjunkt), men vurderer å ta mer utdanning. Snuser nå litt på sosionom, den er 3 årig. Noen som har denne utdanningen, som kan fortelle litt... Og, får man "godskrevet" noe praksis (jeg har 10 års yrkeserfaring i skoleverket).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med godskrevet praksis? Skjønner ikke hvorfor du vil begynne et nytt utdanningsløp i stedet for å bygge på det du har. Du kan feks få jobb i både barnevern og nav som lærer.

Skrevet

Kjenner flere sosionomer og ingen av dem hadde praksis i skoleverket, de hadde praksis i institusjoner o.l.

Hvorfor skal du utdanne deg til sosionom da, hva slags jobb ønsker du deg? Min beste venninne er sosionom og hun jobber på en spesialskole/internatskole for ungdom, det kan vel du gjøre med din utdanning også? Eller ønsker du å sitte på nav/sosialkontor?

Skrevet

Ja, opplys meg:)) Hva kan jeg bygge på (videre)... Jeg har lyst til å jobbe med mennesker, men mer innen rådgivning (familie, oppvekst...)

Kjenner jeg må videre...

Gjerne mer pedagogikk eller psykologi...

Skrevet

Ta en master og snakk med en studieveileder :) Begynn i allefall ikke på en helt ny utdanning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...