Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Tenkte å servere thaimat som inneholder kokosmelk, men da er det kanskje ikke så lurt likevel??
Ranveig R Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Allergikokken.no skriver: Kokos hører ikke til nøttefamilien og kan brukes ved nøtteallergi. Wikipedia kan opplyse om at kokosnøtter slett ikkje er nøtter, men steinfrukt. Dermed skulle det gå veldig bra, men det er jo aldri feil å spørre allergikeren for å vere 100% sikker.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 kokkosnøtt er en nøtt. så det er ikke noe lurt. da må du spørre først... en på salongen til søsteren min vasket håret til en som ikke tålte nøtter med en sjampo med kokosmelk i. hele hodet hans hovnet opp og sykebilen måtte hente han....
tine0810 Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg er svært allergisk mot nøtter, men kokosmelk i mat...det tåler jeg helt fint:-)
tine0810 Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 ...men for å være på den sikre siden bør du spørre gjesten din!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2010 Takk for svar dere=) Da satser vi på at det går bra, men skal spørre først for sikkerhetsskyld. Men så lenge kokos ikke er nøtter burde det jo ikke være noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå