Gå til innhold

gravid og røyker--


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei "venninne" på facebook som skriver i statusen: Jr i magen er urolig i kveld, rydde litt og ta en røyk før senga..

 

Hvorfor lar de egentlig resten av verden få vite at de røyker under svangerskapet??? Og hvorfor slutter ikke folk å røyke når de prøver å bli gravide??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du her og ikke direkte til henne? Vi vet da ikke hva hun tenker?

Skrevet

Jeg hadde skrevet som kommentar: Smart

Skrevet

Jeg fant ut i dag at jeg er gravid.2 mnd på vei og skal jammen med stumpe den røyken for godt.

Har ei venninne som har røykte hele svangerskapet.Skjønner ikke at ho ville..Men ho om det.Påsto at det ikke var farlig.Mora hadde røyket med alle de

Skrevet

Ett vennepar har prøvd i 5 år på å bli gravide nå, og begge to røyker..

Etter 3 år ble dama gravid, og de har nå en unge som til stadig er syk, og har fått diagnosen astma..

Nå prøver de å få barn nr 2, og fremdeles røyker begge to..

 

Ville trodd at det er såpass opplyst om slike ting, at de iallefall kunne PRØVD å slutte FØR de prøvde å få barn..

Skrevet

Jeg røykte gjennom 2 svangerskap(kuttet ned, men likevel...). Mine barn har ingen lungeplager, og de er ikke småbarn lenger.

 

Min mor røykte fullt gjennom 3 svangerskap, og vi søsken er friskere enn de fleste.....

 

Der er en del hysteri omkring dette, men anbefalingen er å kutte helt. Det forstår jeg, for røyking er ikke bra generelt.

 

Min lege sa det var bra at jeg kuttet ned, når jeg ikke klarte helt å slutte. Bedre enn stresset ved røykeslutt, og bedre enn å røyke som vanlig....

 

Men slutt å være så forbanna hysteriske over alt mulig. DET er ikke sunt......

Skrevet

Jeg vil ikke kalle det HYSTERISK å følge rettningslinjene når det gjelder røyk og alkohol i svangerskapet.

 

Skrevet

"Bedre enn stresset ved røykeslutt...."

 

Nok en ubrukelig myte

Skrevet

Tja.. du får forklare det til legen da;)

Skrevet

Si det....

 

Satt i gangen på høyskolen her om dagen og observerte en stk høygravid (meget høygravid) gå ut og røyke ikke minre enn 3 sigaretter på 1 time og 40 minutter. Forbløffende.

 

Greit, jeg røyker og jeg skjønner faktisk at noen ikke klarer å slutte helt. Og må ha seg en røyk før de sovner feks. Og det er faktisk laaangt bedre enn 20 for dag. Men å både dampe mengder av nikotin i offentligheten og annonsere det på facebook blir rett og slett både low-life og blodharry for meg. White trash?

Skrevet

Haha, det er bare noe tull røykere som ikke vil slutte finner på. Jeg har også røyket og slutta og jeg kan GARANTERE at ikke noe helsepersonell, hvertfall ikke leger, vil påstå at stress er bedre enn røyk, hverken for mor eller barn:)

Skrevet

Hadde min venninne skrevet det i statusen sin hadde jeg blitt skikkelig provosert og ikke lagt noe i mellom for å si hva jeg mente. Skriv gjerne en kommentar til henne, og legg gjerne til en link om røyking og graviditet.. Æsj, ser skikkelig ned på de som røyker i svangerskapet....

Skrevet

vel, jeg er gravid med nr 2 nå og klarer ikke å slutte helt. Jeg og mannen min har vært av og på mye. Jeg røyker kanskje en eller to en til to ganger i uken. Noen uker helt uten noenting.

 

Det er helt forferdelig å ikke å klare det. Men jeg tenker en røyk her og der skader ikke like mye om jeg hadde røykt som vanlig.

Jeg sluttet med en gang jeg ble gravid med første barnet.

Men denne gangen har jeg hatt venner av meg som har vært gravid og røykt at det har gitt alt for mye påvirking på meg.

 

Vet om flere venninner som har røykt ca 1-2 røyk daglig gjennom ca hele svangerskapet og født velskapte søte babyer.

Og finner heller ingen påvist forskning om hva skade det kan ta.

 

Hvis noen vet, legg inn en link.

 

Skrevet

Jeg hadde sikkert skrevet en kommentar, f.eks "kjempe smart å ta en røyk ja, Jr roer seg sikkert når blodårene hans trekker seg isammen, slik at han får mindre blod og oksygentilførsel."

 

Litt på kanten da, men sant.

 

Jeg er ikke hysterisk når det gjelder røyking i svangerskapet, men så domt å annonsere det på facebook da!

 

Jeg røykte ikke i mitt første svangerskap, å babyen kom om hjertesyk og med cerebral parese. I det andre svangerskapet klarte jeg ikke å slutte å røyke, trappet masse ned da. Babyen kom ut i superform!

Shit happens uansett..

Skrevet

Les boka "På vei" av Gro Nylander. Veldig bra om svangerskap generelt, og forklarer på en fin måte hvorfor det er skadelig for fosteret at mor røyker.

Skrevet

He-he så noen av dere synes det er helt greit å røyke, bare å røyke i smug, ikke offentlig, røykingen gjør i hvertfall samme skade ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...