Gå til innhold

besafe izi sleep

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi vurderer å kjøpe et slikt sete.. er det noen som har erfaring med det? er så vanskelig å bestemme seg når man ikke får prøvd det selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde et slikt sete til sønnen min. Brukte det frem til han var 10 mnd, da ble han for langt for selene og jeg byttet til et større. Jeg kommer ikke til å velge det samme setet denne gangen, egentlig kun fordi det er helt forferdelig tungt. Setet veier 6 kilo og lillegutt var 4 kilo som nyfødt, kan ikke si det var bare bare å bære på.

Skrevet

takk for svar.. for det kunne ikke funnet ut før det eventuellt er for sent ;) men får man bare lagt ned ryggen når sete er ute av bilen eller går det ann å ha en nogenlunde liggende stilling i bil også? for vi kjører noen lang turer og da er det fint om babyen både kan ha det behagelig og være trygg samtidig..

Skrevet

Vi har kjøpt det, stilig sete og veldig sikkert. Er enig i at det er tungt å bære på, men det visste vi. Vi tok mer hensyn til sikkerheten enn muligheten til å bære rundt på det. Mannen får bære det når vi trenger det:) Det viktigste med et bilsete er at det er solid synes jeg, har gjort det bra i tester tror jeg,

Skrevet

Ryggen kanun bli lagt ned når setet står ute av bilen. Er en farge indikator på sidene på "bærebøylen" som viser når det er riktig montert til bilkjøring. Men setet er jo ikke direkte rett i ryggen når det står i bilen heller.

Jeg skal gå for Maxi Cosi Cabriofix denne gangen, det sette veier bare 3,4 kilo :).

Skrevet

okay.. jeg har sett et par av disse setene og de virker så rette i ryggen og på de små så detter hodet fort framover så det ser så ubehagelig ut..greit om de får muligheten til å puste lett :) blir setene med base mer rette i ryggen? føler meg litt grønn.. har et sete fra sønnen min, et helt greit sete men er sikker på at det finnes noe som er bedre på lengre turer.. som ikke er for dyrt heller.. er sykmeldt så har ikke altfor mye å rutte med.. ;)

Skrevet

Akkuart det om de blir rettere i ryggen med base vet jeg ikke. Men jeg tror da ikke det.. Tror ikke det er slik at det er ubehagelig for babyen å sitte slik, de er jo veldig mye mykere enn oss. Men de skal jo helst ikke sitte for mye pga ryggen.

Jeg har kjøpt en "pølse" som skal støtte opp nakken som sønnen min bruker i bilen. Den hjelper litt på at han ikke detter fremover med hodet når han sovner.

Det ligger endel bilseter ute på finn.no om du kan tenke deg å kjøpe brukt.

Skrevet

Du må ALDRI finne på å legge ned ryggen på setet når du kjører, dersom det smeller da vil det virke som en katapult og barnet forsvinner ut av setet fordi skuldrene til barnet vil gi etter.

Synes dette er et godt sete, grunnen til at det er tyngre er jo for det første at det har muligheten til å legges ned i "soveposisjon" samt at hele setet er laget i dobbeltstøpt plast.

Dersom man velger ei vogn med mulighet for travelsystem på kan man jo bare klikke setet på understellet og dure avgårde så slipper man å bære det så mye =)

Dette er forøverig det eneste setet jeg ville kunne kjøpt uten base da det har bærebøylen som bøyes frem i seteryggen når man har montert det =)

Skrevet

Maxi cosi cabriofix her. Som forrige gang. Må kjøpe nytt fordi det gamle ble solgt.

Har vurdert besafeizisleep...men det er TUNGT. Og når jeg skal ha Simo vogn så er det ikke noe festesystem på den...ja da er det liksom ingen vits i å kunne legge ned ryggen når barnet er ute av bilen..for da er det i vogna.

Hadde egentlig tenkt å bære rundt på en sovende unge i perferkt soveposisjon, de våkner jo ofte når man flytter dem over til vogna.

Men altså, den funksjonen forsvinner jo når setet er så tungt.

Skrevet

men hva heter slikt understell og hvor får man tak i det? til izi sleep'en..

Skrevet

Om du mener understellet som gjør at setet kan legges ned i sovestilling er det med på bilsetet, om det ikke er base du tenker på?

Skrevet

tenker på slik travelsystem.. med hjul.. som jeg har forstått det er mulighet for på de setene.. for det vil ta mye mindre plass i bilen med et slik understell enn å ha med vogna ved siden av setet..vil jeg tro..

Skrevet

Jeg er stor fornøyd med den bilstolen..

Jeg synes ikke den er tung,men så har jeg jo muskler også da ;p

Brukte den da jeg fikk min datter og hun veide altså 4770g ved fødsel,så ble litt å bære på de gangene jeg måtte bære på bilstolen.

Uansett så er det ikke vits i å fokusere for mye å bære på dem i bilstolen,da det ikke er anbefalt at barn sitter i bilstolen annet enn når man kjører bil.

Så jeg har alltid tatt barna mine ut av stolen og lagt dem i vogna.

De våkna første gangene,men ble raskt vant til det og fortsatte å sove etter de kom i vogna :)

Skrevet

Prøv Britax sitt sete evnt.

Vi var veldig fornøyd med dette til eldstemann så endte opp med å kjøpe samme merke til tulla vi venter nå.

Har nyfødtinnlegg (ekstra pute i ryggen som man lett kan ta ut) og ikke minst en god regulerbar hodestøtte.

Tror ikke disse setene er med på så mange av de Norske testene lenger (?) men når vi fikk førstemann for snart 5 år siden var dette en klar vinner.

Med beltebase så får man setet til ca 1700 norske på Babyproffsen i Sverige. Vi betalte vel rundt 1900 for kun setet for det vi kjøpte sist så var VELDIG overrasket nå!

Skrevet

jeg hdde dtte etetil dattra mi. og jeg ar spart på det og har planer om å bruke det igjen. hu hadde kolikk og det var såå deilig å slippe å måtte ta henne ut av sete og vekke hu da vi kom hjem og hu hadde sovna i bilen. bare vippa hu bakover og der kunne hu fortsette å sove. litt tungt er det. men har hørt det finnes vogner som dette kan klipses oppå understellet til. så jeg går for ny vogn og bruker opp igjen setet. nå ahdde jeg en elgammel vogn sist da så var igrunn et lett valg slik sett.

bare jeg ble gravid nå så -.... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...