Gå til innhold

Dette opplevde jeg på matbutikken igår:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nesten ferdig og var like ved kassa. I køen sto en mamma, jeg tipper 24-25 år med dattera si, her tipper jeg rundt 3-4 år. Hun lille drar forsiktig i armen til mammaen sin og sier "jeg har så veldig vondt i magen min". Da snur moren seg og sier høyt og skarpt "det er faen ikke mitt problem".

Jeg ser den lille kryper inn i skinnet sitt og blir lei seg, jeg måper.

DA reagerer mannen bak dem i køen, tar tak i armen til mammaen og spør hva i rakkeren hun står og sier. Han reagerer skikkelig, og hun bare står og skriker om hvor vondt hun får i armen. Han sier noe som jeg ikke får med meg for så å ile ut av butikken med ungen etter seg.

Greit, han tok kanskje litt hardt, ikke bra! Men jeg syntes det igrunn var helt på sin plass at noen reagerte!!

Kassepersonalet sa også etterpå at det var grunn til å reagerer på den episoden. Han sa selv at han "klikket" litt og tenkte ikke mye, han bare reagerte sterkt på hele greiene....

For alt jeg vet har ungen spist godteri hele dagen og magevondtet var "fortjent", men..... Ja, men......

Godt mulig DU sitter her inne, det driter jeg i, for det var ikke bra oppførsel overfor dattera di!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man vet aldri hva som har skjedd før denne hendelsen men jeg mener likrvel at man aldri skal nedverdige barnet sitt slik.

Skrevet

Det blir sagt at vi vil ha "nabokjerringa" tilbake. Kjerringa som bryr seg. Og det er jeg faktisk enig i. Vi er så vant til å lukke øynene.

Åpne.

Skrevet

Mannen hadde all grunn til å reagere, det ville jeg gjort og, om noen snakket slik til barnet sitt. Stakkars liten :(

Skrevet

Lett å sitte her og si hva en skal gjøre..Men kjenner jeg meg selv rett hadde jeg satt meg på huk og henvendt meg til jenta og sagt noe som ; Oisann, hvorfor har du så vondt imagen da? Og smilt forsiktig til moren.Er hun oppegående hadde hun nok fått litt vondt i mammahjertet sitt og tenkt seg om..Som sagt vet ikke vi hva som skjedde i forkant-men det forsvarer selvfølgelig ikke språket og holdningen overfor datteren...

Skrevet

Uansett grunn til magevondt så sier man da aldri sånt til barnet. Man svarer ikke et barn slikt på noen ting!

Bra at noen turte å reagere. Det trengte hun nok! Håper hun fikk en oppvekker.

Skrevet

Jeg synes det er bra at folk der ute fortsatt reagerer.

Skrevet

Ungene mine pleier ofte å få blåbær når de har vondt i magen. Jeg har opplevd at min eldste har forsøkt seg på den der i butikken fordi hun vil vi skal kjøpe det. For hva vi vet kan dette være noe liknende. Unger kan være iriterende og utspekulerte. Vi vet ikke hva som var bakgrunnen for at moren reagerte som hun gjorde. Det er greit at hun ikke burde sakt noe slikt, men mannen burde heller ikke reagert på den måten.

Uansett. Det er slikt som skjer. Forhåpentligvis tenker begge to seg bedre om neste gang.

Skrevet

Jeg syns det var helt utrolig stygt å si slik til sitt lille barn, uansett hva grunnen til magevondten er. Tenk for en følelse den lille jenta fikk =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...