Gå til innhold

Dumt spm om halloween

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ungene gjøre noe annet enn å si "knask eller knep"? Synge eller lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier bare knask eller knep ja.

Skrevet

Her gjør de omtrent som på nyttårsaften - noen synger, mens andre er litt sjenerte og tør ikke gjøre annet enn å hviske "knask eller knep" ;)

Men det er stort sett bare "knask eller knep" som trengs på halloween :)

Jeg syns for min del at det er nok at de har lagt arbeid i å kle seg ut, slik at det blir morsomt å se dem :)

Skrevet

Det er rim og regler som skal fremsis eller synges før man spør trick or treat. Deretter må man jo ha forberedt noen tricks da, i tilfelle den man spør velger trick. Blåste nordmenn hopper over halve tradisjonen.

Skrevet

hehehe.. en vil ikke ha ticks, og går rett til treat ;) Vi er litt kjappere i Norge, ser du ;)

Skrevet

Tuller du eller? Har bodd i USA i årekker og hatt hundrevis at Trick or Treatere på døra. Har absolutt aldri opplevd at noen har kommet med rim og regler. Har heller aldri hørt om det. Spurte venninna mi nå, som er amerikansk og hun rister på hodet. Det er iallefall ikke vanlig (har bodd flere steder i USA)

Skrevet

Har bodd i 5 stater, et titalls byer og i ca 2/3 av stedene praktiseres det. De lærer til og med rimene på skolen :) At amerikanere selv hopper over tradisjoner er ingen stor overraskelse siden Halloween ikke er en amerikansk tradisjon :) Det eneste virkelig amerikanske er de moderne ordene trick or treat og utskårne gresskar istedet for utskårne turnips og kålrot ;)

Så jeg gjentar, blåste nordmenn adopterer halve tradisjonen, det samme kan sies om amerikanere, canadiere og resten av verden.

Skrevet

Det var utskårne neper i Irland....

hehehe.. kanskje Norge har en bedre "adopsjon" da, enn amerikanere osv? Vi vet hva grunnen til tradisjonen er, og tar det beste fra den :) Er ikke det bra da?

Skrevet

Er det så nøye da, Teline?

Skrevet

Er ikke turnips og neper det samme da? Vet ikke hva de skar ut i Irland, men det var nok det samme som i Skottland :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...