Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 NAV-kontorene fungerer bra i middels store byer/tettsteder, og mindre bra i små bygder og i store byer. Årsak: I små bygder er det mangel på kompetanse. I store byer er det for mange ansatte og for lite kontroll. I middels store byer og tettsteder har man kompetansen man trenger og man har oversikt over brukerene sine og kjenner tilbudene i byen.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg bor i en middels stor kommune, og kan ikke si de har mye kontroll på noe som helst hos NAV her...... Og jeg er VIRKELIG bruker av NAV. Omtrent all inntekt jeg har i dag kommer fra dem, eller gjennom dem. Når du som bruker må hjelpe den NAV-ansatte å lese sitt eget skjermbilde på dataen, og som bruker vet mer om stønadene en har før en kommer der for å få vite mer, så sier det seg selv at de sliter.....
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 hehe bo i en middelstor by og her er det totalt kaos!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Bor i en stor by og har aldri hatt problemer med Nav, så foreløpig stemmer ikke teorien din utifra mitt og de to andres svar:-)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Bor i middels stor by og har fått veldig god hjelp og oppfølging fra nav. Har vært aktiv bruker gjennom mange år, har flere svangerskapspermisjoner og et barn med spesielle behov så vi bl.a har hjelpestønad. Mannen driver eget firma og har fått veldig god hjelp fra nav i oppstartsperioden, med støtteordninger, tilrettelegging og veiledning. Vi er veldig fornøyd. Så det kan godt hende hypotesen din stemmer.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 Tror det kommer an på spesielt to ting: - Hvor lenge de har vært nav-kontor. De som ble slått sammen tidlig har klart å finne "sin plass". Sikkert ikke en "regel", men tror det gjelder i mange tilfeller. - Ledelse. Hvor godt de har klart å endre tre organisasjonskulturer til en enhetlig med felles mål. Mange steder sliter medarbeidere fra tre etater med å takle sammenslåingen. Den stiller helt andre krav enn de tidligere har møtt. Ikke bare faglig, men også i forhold til hvordan man jobber.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 NAV er bedriften hvor inkompetente folk uten muligheter for andre jobber kommer for å dø (les: Pensjonere seg)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #8 Skrevet 30. oktober 2010 Det var veldig stygt sagt, 0856. Jeg tror de fleste som jobber i nav jobber der fordi de ønsker å hjelpe folk, men så er der noen sure epler som ødelegger. Jeg bor på et lite sted, og kontoret har har vært i media flere ganger fordi de er det beste kontoret i fylket på flere områder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå