Gå til innhold

Pakkekalender annenhver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke så god råd for tiden, men føler presset ang. kalender er stort. Derfor lurte jeg på om det er teit å gi dem gave i kalenderen annenhver dag, mens de begge får i helgen?

De er 4 og 7 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg er helt greit! så kjøper du en type sjokolade de får daglig!

Skrevet

Type sjokoladekalender mente jeg å skrive da.

Skrevet

Da forsvinner noe av poenget med kalenderen, synes jeg. Det er mye billigere med sjokoladekalender og de fleste barn blir glad for det.

Skrevet

høres veldig ok ut :)

Det vi bruker å gjøre er at de får pakker hver dag, men noen av pakkene inneholder figurene som tilhører julekrybba vi har :) (Maria, Josef, Jesusbarnet, sauer, gjetere, osv)

Skrevet

Takk for innspill fra begge. Jeg er litt enig ang. det som ble sagt her for litt siden at julaften "mister litt gnist" når de får pakker hver dag før jul. Er så usikker på hva jeg skal gjøre...

hi

Skrevet

Jeg lurte på å kjøpe sokker, truser, hårklemmer o.l. som man alltid har bruk for, men de har nettopp fått en del av dette, og det blir jo veldig dyrt det også, når det er minimum 24 pakker.

hi

Skrevet

Jeg kjenner problemet..

Her er det løst på den måten at det er kjøpt inn en pose med freia julekuler (sjokolade) og en pose med dumle. Det blir 16 gaver til hver. Da slipper man unna med 8 til hvert barn. Nille har rimelige småting som sprettball, klistremerker osv. På julaften er det en litt større ting til hver. Da kom pakkekalenderen på 300 kr.

Skrevet

Søskenbarnet mitt kjøper gaver til julegave kalenderen hele året hun, og jeg bruker å sende noen gaver jeg finner i kasse omerådet når jeg betaler. kan være alt fra en leppemondae til sukkertøy.

Skrevet

Det var en god idé, tusen takk for svar anonym.

hi

Skrevet

Veldig lurt anonym 20.12, men litt sent nå kanskje:-)

Skulle gjerne ha gjort det men dette har vært et dårlig år, får satse på at 2011 blir bedre:-)

hi

Skrevet

Hva med aktivitetskalender? Jeg har aldri gjort det selv, men har ei venninne som har gjort det med sine barn flere år på rad nå, og det har vært veldig populært. Hun skriver på ulike aktiviteter på lapper og fester på kalenderen. Dette kan være alt i fra:

-aketur

-male/tegne kveld

-utkledning/lek

-pepperkakebaking (for man skal jo bake til jul likevel)

-juleverksted

-lage vafler

-bake boller (legges til helgene)

.....osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...