Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Vesla på 22 mnd går i barnehage til vanlig, men i neste uke har jeg to dager fri og vurderer enten korte dager for henne eller ha henne hjemme. Hva gjør dere hjemme med to åringen? Hun er så utroolig rastløs, og alle vennene er i bhg stort sett hver dag.. Hun kjeder seg utrolig fort!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 leke ute, bygge duplo/lego, synge, tulle, gå på revejakt i skogen, spille rollespill.....
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 La henne ha korte dager i barnehagen hvis ikke du har planlagt noen spesielle aktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Ut i skogen, plukke kongler....lekeplassen. Klippe og lime. Modelleire Tegne/skrive/lese. Musikk/sang/dans Bake/husarbeid Perler Togbane/biler/dyr Shopping/kafe/besøk Det er kun fantasien som stopper en. 2 åringen og jeg er hjemme hver dag. Jeg tipper din datter vil syntes det er kjempestas å få en fridag eller 2 om dere bruker dagen(e) til noe annet enn dere pleier. Tenk bare å få lov til å ha mamma for seg selv en hel dag, også er det ikke helg en gang.
Gjest yrild Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 Ute :-) Samle pinner, besøke en bondegård og handle i ro og mak (der to åringen får være med på alt. Tegne, male, bygge lego, lese masse bøker, danse og synge. Og ikke minst være masse ute, huske, grave, plaske. Gjøre masse ting sammen (du sklir og klatrer litt også :-)) det er også gøy å bake sammen :-)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 Herlighet. Hvorfor må man planlegge å ha ungene hjemme?? Hvofor skal de aktiviseres HELE tiden? dere gjør dere selv en bjørnetjeneste! La jenta få være med på det du driver med om hun har lyst, eller kanskje hun syntes det hadde vært deilig å få pusle med sitt alene for en gangs skyld?? vi alle setter jo pris på litt alenetid innimellom. også barn. Har en på snart 2 år hjemme selv, og han får en klut om jeg tørker støv, en moppestang om jeg vasker eller støvsuger, gir meg oppvasken fra maskinen osv. ellers har han lekene sine han leker med, og da setter jeg meg ned med han innimellom å bygger litt duplo, tegner eller leser bok / synger. Det kan være godt for barna å få litt fri også. ikke aktiviseres hele tiden. Da blir de tafatte og fantasiløse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå