<3OSS<3 Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 og fremdeles ikke noe tegn til baby. Nå ser det ut til at vi må avslutte prøvinga da jeg blir nødt til å omskolere meg fra høsten av. Ser for meg et løp med minst et par år skole og så over på å jobbe i bedrift så det er vel ikke det beste å planlegge baby nå. Problemet er at jeg er 29 år og føler nå at jeg ikke er sikker på om vi kan få barn så det føles litt surt å bare begynne på prevansjon nå kjenner jeg. Jeg har to skolebarn fra før, men samboer har ikke barn. Grunnen til at jeg skriver her inne er at jeg gjerne vil ha noen meninger om hva dere ville gjort? Har tenkt litt på at vi kanskje bør teste oss før jeg begynner å gå skole for hvis de finner ut at det er vanskelig for oss å få barn er det bedre å droppe prev og heller ta det som det kommer? Vanskelig dette føler jeg da jeg var sikker på at vi allerede skulle være foreldre til felles barn nå Håper noen kan dele noen tanker med meg.
Tuddeli Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Hei! Hvor krise er det å bli gravid mens du går på skole? Jeg mener er det økonomisk ruin, eller lar det seg gjennomføre? Hadde nok skullet svært mye til for at jeg skulle begynt på prevensjon igjen etter over ett år med prøving. Det er sjelden det virkelig passer å få barn for å si det sånn, og tenk hvis det viser seg at det er vanskelig for dere, da er det dumt å legge det på hylla fordi det ikke passer helt optimalt. Utredning kan jo kanskje gi dere noen svar, men det er det nok andre her inne som kan svare bedre på enn meg. Det var noen tanker fra meg Ønsker deg masse lykke til uansett hva dere måtte velge!
<3OSS<3 Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2010 Takk for svar Er vel en ting å bli gravid mens man går skole, men føler straks det blir verre når det er på statens regning med tidsbegrensning Har masse folk som skal hjelpe meg i riktig retning så jeg kjenner jeg blir svett av å tenke på at jeg må avbryte pga et svangerskap. Kjenner det blir veldig motstridende følelser når jeg har så lyst til å bli gravid og vi har prøvd aktivt (med alt fra temping til bifro gele) såpass lenge.
vilhababyasap Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Vi har prøvd i 1 år nå, og vi fortsetter... Selv om jeg er student. Det hadde passet veldig fint å få det til mellom 2 skoleår, men det får gå som det går. Jeg er 30 år og har ingen barn fra før, så jeg føler at jeg må bruke den tiden som er, så får jeg ta et skoleår om igjen eller bruke lengre tid på utdannelsen:-) Jeg vil ihvertfall ikke vente til jeg er ferdig utdannet, da vil jeg være ca 35 år, og regner med at det ikke blir lettere å bli gravid da... Lykke til med valget:-)
<3OSS<3 Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2010 Det samme tenker jeg også, men er dette gjennom NAV? Kunne tenkt meg å finne ut om det er noe galt med noen av oss jeg da det ikke skjer noe Ble gravid på første forsøk med de to første, men nå har jeg blitt en del eldre og har ny samboer. Blir litt frustrert kjenner jeg Lykke til videre Har dere tenkt på utredning?
vilhababyasap Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg går ikke gjennom NAV, men jeg synes ikke du skal tenke så mye på det. Du kommer jo tidsnok ut i jobb og kan bidra til velferdssamfunnet:-) Du bør først og fremst tenke på hva som er rett for deg. Jeg har time hos legen om et par uker, så da tenkte jeg å ta opp dette med utredning. Er litt usikker, men det er vel kanskje like greit å sjekke alt for sikkerhets skyld. Lykke til du også:-)
Har to-ønsker en til Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 hei,ville bare dele min erfaring, jeg og sambo har en datter på 9 år,prøvde å få en til når hun var 1 år,men det skulle ta sin tid, tilslutt ga jeg opp og begynte på skolen, en mnd etter jeg var ferdig med utdanninga mi.jan 09 ble jeg gravid og har nå en sønn på ett år, hadde da prøvd i 8 år uten hell...lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå