Gå til innhold

Vil du ha rier? Homeopatisk middel som funka på meg. Umiddelbart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skrive ned fødselshistorien nå, men setter denne inn i egen tråd. Det er sikkert lurt å få den inn i disse andre lure trådene også hvis noen gidder å lime den inn.

Caulophyllum heter et homeopatisk middel. Tar du 10 piller av det så får du sannsynligvis rier. (Jeg fikk det) >Hvis du er moden og alt annet er ok. Pillene er også fine å ta etter fødsel når riene kommer under amming (livmoren trekker seg sammen) og under fødsel hvis dine egne stopper opp. Jeg har ikke sett noen nevne dette middelet noe sted, men jeg tok altså dette og fikk rier av det og er nokså sikker på at det var dette som frmkalte disse riene.

Dessverre måtte jeg ta KS uansett, men det har ikke noe med middelet å gjøre.

Du bestiller forøvrig homeopatiske middel på apotek eller på nettet. En annen ting som er veldig lur å gjøre: Løs opp 10 piller i vann, ha dette med på føden og drikk av det under fødsel. Homeopatiske middel oppløst i vann blir jo merkelig nok enda mer effektive.

Jeg tror dette er det beste trikset for rier du noen sinne vil komme over :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Støtter den!

Jeg har ikke prøvd det selv under fødsel, men det er et typisk "fødemiddel". Det er riktig som du sier at man må være moden, og det er også viktig at det ikke er noe "i veien" (f.eks at bekkenet er for lite), for når riene setter igang her, så kommer de skikkelig :)

Også kjempebra å løse de i vann og drikke litt hele tiden, så får du jevn tilførsel av middelet.

Studerer homeopati selv, så når jeg så dette innlegget ble jeg kjempegira :D

Anbefaler å bestille homeopatiske midler på Brekstad Apotek i Trondheim, der er de kjempeflinke med homeopati hvis det er noe du lurer på, samt at de sender ut bestillinger samme dagen. Husker ikke tlf nr i hodet nå, men det ligger på nett.

Kjempebra tips The_Baby_Container_4Trimester! :) Håper det gikk bra med deg med KS!

Skrevet

Jeg har dette middelet klart i fødebagen, men jeg vil ikke ta det før jeg er på sykehuset for å evt få fortgang i sakene der. Leste nemlig at om man er førstegangsfødende og fødselen i utgangspunktet kommer til å gå raskt (det vet man jo ikke før man har født) så kan man risikere å føde i bilen eller på badegulvet :P Så hvertfall en fordel å ikke bo for langt unna sykehuset hvis man skal ta det. Bra det er flere alternative enn meg her ;) Jeg har ei hel toalettmappe med diverse remedier fra homeopat-skrinet mitt for all verdens tenkelige situasjoner under fødsel.

Ta forresten Arnica i forbindelse med fødsel også - det hjelper på kroppens restitusjon! Hurra!

Skrevet

spurte etter dette middelet på apoteket, og fikk da noe som het: Caulophyllum thalictroides (caulophyllum D30).

Er det denne typen noen av dere har vært borti? Det er akkurat som små kuler som smaker sukker. (namm, hehe)

Hvordan skal man gå frem med disse små kulene da? noen som vet?

Og takk for tips forresten ;)

Skrevet

Ja det er den. Tøm ca 10 kuler oppi lokket og hiv innpå. Sug på dem. Man skal visst helst ikke ta på dem. Eller så drikker du det oppløst i vann. Jeg tok 2x10 tabletter på 3 timer og fikk rier.

Skrevet

Hehe! Dette hørtes litt interessant ut... Jeg har 4 uker igjen.. men skal holde på tanken hvis jeg kommer til termin og ingenting skjer =P

Skrevet

Ok. Jeg tenkte å prøve en dag med kjerringråd og caulophyllum i morgen :) så vi får se om lillegutt har planer om å komme ut. *håper!*

Skrevet

Får håpe du bor i nærheten av sykehuset og at du ikke får styrtfødsel da! Masse lykke til, og meld fra om hvordan det går ;)

Skrevet

spennende:) har termin 25 nov, men passer så absolutt ikke at hun/han kommer da.. hehehe.. kanksje prøve dette rundt 20.nov da!:) hehe

Skrevet

"Advarsler, bivirkninger og kontraindikasjoner

Dette er ikke en urt for selvmedisinering, og den skal bare tas under faglig veiledning. Bærene er giftige, og det har forekommet av barn er blitt forgiftet etter å ha spist bær. Roten kan irritere slimhinnene, og bladene og stenglene kan irritere huden og gi kontakteksem. Mulige bivirkninger ved inntak av caulophyllum kan være brystsmerter, irritasjon i magetarmsystemet, alvorlig diaré, kramper, høye blodsukkerverdier, høyt blodtrykk og irritasjon av slimhinner etter kontakt med pulverisert ekstrakt.

Preparater med caulophyllum kan påvirke kvinners menstruasjonssyklus og kan forandre naturens egen timeplan for fødsler. Selv om caulophyllum i århundrer har vært brukt for å fremkalle livmorsammentrekninger, er det i den seinere tid blitt kjent at planten inneholder alkaloider som kan være giftige for fosteret. Det anbefales derfor at urten ikke brukes av gravide og ammende. Den må i alle fall ikke brukes tidlig i svangerskapet.

Vær ellers oppmerksom på at inntak av caulophyllum kan gi interaksjon med andre medisiner, f.eks. hjerte- og blodtrykksmedisiner. Derfor er urten kontraindikert for pasienter med hjertesykdommer. Stoffet metylcytisin i urten kan dessuten gi nikotinliknende forgiftningssymptomer."

Fatter ikke at man ikke bare kan vente til barnet er klart for å komme selv.

Skrevet

Denne informasjoen fant jeg om pillene;

Selv om caulophyllum i århundrer har vært brukt for å fremkalle livmorsammentrekninger, er det i den seinere tid blitt kjent at planten inneholder alkaloider som kan være giftige for fosteret.

Synes derfor ikke det skal anbefales.

Skrevet

Homeopatisk medisin er ikke det samme som plante/urt. Planten ville jeg ikke anbefalt noen å ta!

Men er enig i at pillene ikke bør tas før man vet at man er moden. Også fint å bruke hvis riene dabber av etter at de har startet :)

Vet om flere som har tatt det over lengre tid for å modnes, men synes ikke det er rett iom at kroppen gjerne bør få regulere det selv i de fleste tilfeller (med mindre det er under veiledning av profesjonell homeopat).

Skrevet

OK, kjøper den:) Hvor selges dette, da? Får man det på helsekostforetninger?

Skrevet

Nei, her holder jeg meg til kjerringråd, selv om de sikkert ikke funker. Dette her syns jeg ikke hørtes trygt ut. Så da lar jeg heller dagene gå...skeptisk til homeopati i utgangspunktet, og er veldig forsiktig med urter generelt.

Min snille svigermor kom innom med einebær til meg i går, for dette har satt igang en av hennes 4 fødsler. Jeg var egentlig innstilt på å teste teen man lager av bærene, men sjekket på nettet for sikkerhets skyld. Og der sto det advarsler mot å drikke einebærte under svangerskap fordi det kunne fremkalle abort. Joda, ungen skal jo ut; men jeg vil ikke risikere en styrtfødsel med komplikasjoner eller noe ekstra stress for barnet under fødsel ved å fremkalle rier...

Blåser jo egentlig i hva andre velger å prøve, men for min del holder jeg meg unna både disse pillene og urter som einebær. Da vil jeg heller gå ut tida og bli satt igang på sykehuset under kontrollerte forhold.

Skrevet

Homeopatimedisiner må du kjøpe på apoteket :) Det er vel heller få apotek som har de på lager, men hvis du holder til i nærheten av Oslo vet jeg de har godt utvalg på apotek1 ved Stortinget.

Hvis de ikke har bestiller de fleste apoteker til deg :)

Men hvis du vil ha litt mer info om pillene ville jeg ringt til Brekstad Apotek, homeopatiavd, de driver masse med homeopati og er kjempeflinke :) Eller ta kontakt med en homeopat MNHL.

Skrevet

hei! kan man starte på dette selv om man ikke vet om man er moden eller ikke, og heller ikke er over termin? jeg har 19 dager igjen.... men skal på modningsakupuntur i morra. De vskal også vurdere hvor lenge jeg evt skal gå hvis ikke babyen kommer selv snart fordi jeg har kastet opp hele svangerskapet og har minimalt med krefter, så de er usikre på om det er fornuftig å la meg tømme meg helt ved å gå til termin. det skal også sies at jeg har født henholdsvis 6 uker og 3 uker før tiden med de to andre....

Skrevet

Eg synes faktisk det er ganske tvilsomt å drive å anbefale folk å sjølvmedisinere seg for å starte fødsel, med medikament som ikkje er skikkeleg medisinsk utprøvd. De får jo stå for det de gjer sjølve, men eg ville ikkje prøvd meg på noko slikt. Det beste etter mi meining er om naturen får gå sin gang sjølv, og om det er nødvendig, så meiner eg det er betre å setje i gang fødsel under kvalifisert overvaking.

Det er ikkje slik at alt som er urter og naturpreparat dermed er ufarleg og bra.

Skrevet

Et homeopatisk middel er i prinsippet bare vann. Det er derfor mange kaller det for humbug. For å lage Caulophyllum D 30, så tar du 1 dråpe Caulophyllum, og 99 dråper vann. Dette ristes på en spesiell måte. Så gjentsr man dette med 1 dråpe av denne blandingen og 99 dråper vann, i dette tilfellet 30 ganger (d30). Det finnes faktisk ikke så mye vann på jorda, at dette blandingsforholdet kunne vært gjort i en vending med den første dråpen. SÅ uttynnet er altså den opprinnelige planten, giften eller hva du vil kalle det. Skeptikernes argument er derfor at det ikke er igjen noe av den opprinnelige substansen i middelet. Og derfor kan dette umulig være effektivt. Homeopatenecderimott sier at jo

Mer utvannet, jo mer virkinig.

Skrevet

... Men forsøk på dyr viser at det fungerer, så her er det vel egentlig bare å gjøre seg opp sin egen mening. Men middelet inneholder i hvertfall ikke gift! Og, ja, for all del, få gjerne veiledning av en homeopat.

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med en homeopat MNHL først. (MNHL er et kvalitetsstempel som betyr at de er medlem i Norske Homeopaters Landsforbund og er godt utdannet).

Håper det går bra med deg framover!

Lykke til :)

Skrevet

Ser ikke ut til at det er så enkelt å få tak i i Bergen uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...