Gå til innhold

Permisjonspenger etc.....


eskil2687

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer fælt på dette med kor mange uka med permisjon æ får med 100% lønn? Noen som vet?? Og når må far bestemme seg for når han vil ta ut permisjonen sin? Ka slags papirer på man levere på Aetat? Har vært der engang allerede men de hadde ikke greie på så mye egentlig,sa at jeg måtte ringe aetat orkdal. Æ bor på Melhus til opplysning. Og når må man levere papirene?? Vet at arbeidsgiver må levere inn lønnslipp,men det e det eneste og. Åssen regnes lønna ut når man e i permisjon,e det etter de 3 siste åran,gjennomsnitt??

Disse reglan forandres til stadighet synes æ,har 4 barn fra før,men har aldri vært så komplisert før.

På forhånd takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha 100% lønn og da får jeg 36 uker permisjon + ferie på 4 uker. :) Åsså er det vel kanskje litt opp til arbeidsgiver når han/hun trenger å vite når far ska ta ut permisjon...? Men er ikke sikker. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på antall uker med 100% lønn, men det er hvertfall 56 uker med 80% lønn... far må melde inn sin permisjon før du er ferdig med din! om det ikke meldes inn noe tar nav det forgitt at far går rett ut i permisjon når du er ferdig med dine uker, og da blir disse ukene borte. Dere har også begge 2 mulighete til å ta ut 4 uker ferie i forbindelse med permisjon, for å drøye ut permisjonstiden max.

Vi blir å benytte oss av gradert permisjon etter 30 brukte permisjonsuker. Dvs at jeg har full permisjon ut oktober 2011, og at jeg og far tar ut 50% gradering de resterende ukene. På den måten får far totalt 20 uker permisjon og jeg får 30 full uker pluss ca 30 uker 50%.... Dette for å drøye permisjonen mest mulig opp mot barnehagestart for den nye verdensborgeren, og at vi da ikke trenger hele og fulle barnehageuker til å begynne med... Her i vår kommune får man ikke "permisjon" fra tildelt barnehageplass, med mindre de får den leid ut i sin helhet og da krever de full foreldrebetaling, fra oppstart av nytt barnehageår og til vi kan benytte plassen etter at barnet er fylt ett år. Dvs full betaling fra aug-april, å det vil vi prøve å unngå!

Permisjonslønna regnes ut fra 6 av de 10 siste mnd. Hvertfall var det slik sist da de regnet ut lønna mi. Men du skal vel levere papirene på Nav og ikke Aetat? Det de krever for å behandle en søknad er dokumentasjon på termin (ul-termin) og inntekst-og skatteopplysninger fra arbeidsgiver. Disse får arbeidsgiver ferdig utfylt fra lønningskontoret, og du gjør lurt i å kontrollere dem selv å lever dem personlig, da Nav har en lei tendens til å ikke ha mottatt nødvendige papirer. I tillegg skal du lever siste lønnslipp, med full lønnsdokumentasjon. Jeg fikk opplyst at Nav måtte ha mine papirer senest 3 uker før jeg skal ut i permisjon.

Lykke til i "regeljungelen" som det er alt for lett å gå seg vill i... men håper jeg kan ha hjulpet litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...