drømmen Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Hei! Jeg har et spm; Kan jeg dra i svømmehallen når jeg er i uke 39+5? Dersom verken vannet eller slimproppen har gått? Vet at jeg ikke kan ta boblebad, men ønsker å svømme litt i det varme bassenget de har her jeg bor. Takknemlig for svar jenter!
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg fikk beskjed av jordmor i dag om å holde meg unna varmebasseng nå på slutten (er 39+1), fordi at hele eller deler av slimproppen kan ha gått uten at vi har fått det med oss, og det da er stor infeksjonsfare. Bakteriene trives også mye bedre i varmebassengene. Men i ett badekar hjemme er det helt i orden. Veldig dumt, syns jeg, for jeg har ikke noe badekar Mulig det er ulike synspunkter på dette alt ettersom hvilken jordmor man spør, men dette var i alle fall svaret jeg fikk, så jeg kommer nok til å holde meg unna.
Med_håp_i_magen Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Det er nok ulike oppfatninger her ja, jeg fikk motsatt beskjed... Jordmor og fysioterapeuten som driver gruppetrening i bassend for oss med bekkenløsning sa begge at så lenge jeg ikke hadde merka at slimproppen hadde gått, så var det bare å bade. Er 38+4 i dag.
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Har fått beskjed av jordmor og lege at jeg kan svømme så lenge jeg orker. Det er det beste man kan gjøre som gravid, men har også hørt av folk jeg kjenner at man ikke skal gjøre det. Jeg stoler på legen og jordmor=) Jeg har 34 dager igjen ;-)
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Kan det være noe med om det er varmebasseng eller ikke tro? Bakteriene trives jo bedre i vann med kroppstemperatur enn i de vanlige bassengene. Har ikke peiling jeg - men jeg hadde lett bada hvis lege og jordmor hadde sagt det var ok
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 jeg fikk også beskjed av lege og jordmor at så lenge eg orket å gå i bassenget kunne jeg holde på til den dagen jeg fødde.. hehe er god trening for oss gravide som ellers ikke laser å bevege oss så grasiøst men en veninde av meg fikk beskjed av en annen lege at hun ikke skulle bade 3 uker før termin. pga bakterier og infeksjonsfare. men vi skal snart pakke bagen å dra på familie bading er i uke 39
herola Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1530&catid=129&Itemid=81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå