KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Skal prøve for første gang og har ikke lyst til å ødelegge hele gresskaret
Lemonia Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Skjær en sirkel rundt stilken på toppen, et godt stykke rundt den (ikke for stort, men såpass at du kan stikke hånden din inni gresskaret etterpå for å få ut innmaten). Ta av toppen (den blir lokk etterpå) og grav ut innmaten (denne kan du bruke til matlaging). Deretter er det bare å ta en skarp kniv fatt og skjære ut det du ønsker. Det er lurt å tegne opp på utsiden først hvordan du vil ha det. Ikke tegn for små detaljer, det er vanskelig å skjære ut siden skallet er så tykt. Så er det bare å sette inn lys. :-)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2010 Takk for svar! Dette blir spennende!
Lemonia Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Ja, jeg skal fatt på samme oppgave selv og driver og leter etter oppskrifter til innmaten. :-)
Salsa3 Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Mannen min liker best å bruke "kort" skarp kniv. Jeg lar som regel han skjære ut...... lykke til!
Gjest Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 Du må tegne opp først hvis du vil ha det fint (Vi tegner på papir først, også rett på gresskaret)! Dessuten må du ikke kaste frøene. De smaker fantastisk hvis du baker de i ovnen med olje og salt.
MissAntrop Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Også er det lurt å bruke isskje for å få ut innmaten. Det er en relativt tung jobb som går enklere med isskje
Lemonia Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Glemte en liten ting forresten. Skal du ha lys i den må du lage hull i lokket rett over der flammen treffer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå