Gå til innhold

Hvordan skjærer man ut halloweenlykt av gresskar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve for første gang og har ikke lyst til å ødelegge hele gresskaret :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjær en sirkel rundt stilken på toppen, et godt stykke rundt den (ikke for stort, men såpass at du kan stikke hånden din inni gresskaret etterpå for å få ut innmaten). Ta av toppen (den blir lokk etterpå) og grav ut innmaten (denne kan du bruke til matlaging). Deretter er det bare å ta en skarp kniv fatt og skjære ut det du ønsker. Det er lurt å tegne opp på utsiden først hvordan du vil ha det. Ikke tegn for små detaljer, det er vanskelig å skjære ut siden skallet er så tykt. Så er det bare å sette inn lys. :-)

Skrevet

Takk for svar! :)

Dette blir spennende!

Skrevet

Ja, jeg skal fatt på samme oppgave selv og driver og leter etter oppskrifter til innmaten. :-)

Skrevet

Mannen min liker best å bruke "kort" skarp kniv. Jeg lar som regel han skjære ut...... lykke til!

Skrevet

Du må tegne opp først hvis du vil ha det fint (Vi tegner på papir først, også rett på gresskaret)! Dessuten må du ikke kaste frøene. De smaker fantastisk hvis du baker de i ovnen med olje og salt.

Skrevet

Også er det lurt å bruke isskje for å få ut innmaten. Det er en relativt tung jobb som går enklere med isskje :)

Skrevet

Glemte en liten ting forresten. Skal du ha lys i den må du lage hull i lokket rett over der flammen treffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...