Gå til innhold

hva gjør jeg nå da? (NAV)

Anbefalte innlegg

Skrevet

går på 3 måneden uten penger, pga lang saksbehandlingstid på os. snakket med de når første utbetalling ikke kom (noe jeg i grunn forventet), og de beklaget veldig og har hele tiden behandlet meg veldig bra. jeg sa at jeg hadde sparepenger som jeg kunne leve på en stund, men at de ikke rakk for alltid og da sa damen at jeg skulle komme tilbake når det begynte å gå tomt om jeg ikke hadde fått penger til da.

så gikk det 2 1/2 månede og jeg begynte å bli stresset pga at sparepengene minsket brutalt. så jeg gikk tilbake. og damen var igjen veldig hyggelig. hun sa at hun skulle ringe nav trygd og se om de kunne behandle min sak raskere slik at de slapp å gi meg sosialpenger.

hun ringte tilbake dagen etter å sa at de skulle prioritere meg og at jeg skulle få pengene i slutten av måneden.

nå er det slutten av måneden, jeg har 500 kr igjen på konto. det er alt jeg har. og pengene har ikke kommet. jeg har 3 eksamner de neste ukene og den første er på mandag. så jeg har ikke mulighet til å dra dit og snakke med dem uten at det får konsekvenser for min skolegang. har prøvd å ringe i dag, men har ikke fått noe svar.

har ikke fått noe vedtak heller.

kan de ha glemt meg? eller er de bare litt forsinket? hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå rett til sosialen! Jeg fikk et vedtak for 3 mnd jeg når jeg søkte om OS, fordi de regnet med at det ville ta litt tid.. så da fikk jeg penger med sosialen. De utbetalte ikke for alle 3 mnd med en gang, men en gang i mnd. Tok 2 mnd, så den siste utbetalingen fra sosialen ble stoppet.

Fikk sosialstønad etter 4 dager... Hadde ikke klart meg uten, hadde ikke ei krone i banken!

Skrevet

* Søke lån gg stipend fra lånekassen (siden du tydeligvis er student)

* Jobbe

* Søke sosialstrønad

Skrevet

jobb og studielån hjelper ikke akkurat nå. det tar jo også tid å få utbetalt.

søke sosialstønad, tar det lang tid?

kanskje det tar kortere tid og spørre banken om et kortidslån?

har ikke så lyst til å bruke mye av eksamenstiden på å søke på penger. heller ikke tigge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...