Gå til innhold

Bruk av test for å finne ut når man har EL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er tilbake her etter en MA, og vil forsøke å bli gravid igjen så fort som mulig... :) Jeg venter bare på mensen, så er det på'n igjen, og da håper jeg det sitter første gang (gjorde det sist, men gikk altså galt etter hvert).

Så til spørsmålet: Dere som tar tester for å sjekke når dere har eggeløsning: Gjør dere dette hver morgen i en gitt periode? Hvor lenge før dere tror dere får eggeløsning begynner dere (en uke, f.eks.)? Jeg tenkte å bestille EL-tester i strimler, de er jo billige, så da kan jeg teste i vei, tenkte jeg. ;) Har dere noen andre tips å komme med i forbindelse med bruk av slike tester o.l.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Forrige gang brukte jeg CB tester og begynte da 10 dager etter 1. dag i siste mens. Da fikk jeg pos test den 5. dagen. Jeg har veldig regelmessig mens og en syklus på 28. Jeg hadde også en SA forrige md (13.10) og hadde vel egentlig slått meg litt til ro at jeg sikkert måtte vente en syklus før jeg hadde EL igjen. Men neida, fikk sånn på følesen av at jeg hadde EL så testet meg og fikk pos 14 dager etter SA. Så nå er jeg spent om den sitter og at det går bra denne gangen :)) Lykke til :))

Skrevet

Heisann....

Ma her også for snart 14 dager siden.... så jeg venter jo også på å komme i gang..... ;-)

Det ang. EL tester... egentlig skal man vel teste seg på ettemiddagen da det da vil bli mest korekt... men jeg testet meg før jeg ble gravid og testet da bare om morgen og avogtil på kvelden... og det ble resulater av det også....

Jeg startet med å teste så snart mensen var over..... og frem til positiv EL test....hadde også bare de billige testene.....

lenge siden di MA???

Skrevet

Hei, trist å høre om din MA...jeg har opplevd 2 SA, men fikk til slutt en vakker gutt som nå er blitt 3.5 år! Skjønner du vil komme igang igjen så fort som mulig, men må bare si hva mine leger sa til meg...vent en syklus før du prøver igjen så kroppen kan normalisere seg!

Når det gjelder EL testing, så er det CB sine som kan testes både morgen og kveld. Billigtester sine er mer følsomme, så der skal man ikke drikke noe særlig 3 timer før man tester. Stort sett har jeg begynt å teste på dag 10, hvor første dag er første dag med mensblødning, ikke spotting! Mine tester har stort sett slått ut på dag 14.

Alle bruksanvisningene finner man på nett, så les der før du bestemmer deg for hvilken type el tester du kjøper. Har grei erfaring med begge deler, men CB er min sikker vinner. Der er man ikke i tvil når den er positiv!

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, jenter! :)

Jeg fikk utskrapning 11. oktober, men "var da ca. 11 uker på vei", men fosteret var ikke kommet lenger enn 7-8 uker, så det gikk en stund før MA-en ble oppdaget.

Jeg fikk også beskjed av legene (på Riksen) om å vente en mens (og den talte ikke hvis den kom etter bare to uker, da måtte man vente to) for at slimhinner og alt skulle være helt reparert før neste runde. Jeg ser det er mange på forumet her som begynner med en gang, jeg tror det er litt forskjellig hvilke råd som gis, men jeg følger i hvert fall det jeg fikk på Riksen.

Hm, det virker som om CB er bedre å bruke, ja, men er ikke bare 7 staver litt lite hvis man ikke har veldig regelmessig mens? Bruker du den i kobinasjon med strimler/staver da, eller bare CB?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...