Gå til innhold

Innskriving på sykehuset? Hæ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når? Hvordan fungerer det egentlig? Skal man dit før termin for å innskrives? Skjer det noe spesielt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle pasienter skrives inn når de blir innlagt på sykehuset.......

Skrevet

Alle pasienter blir skrevet inn på sykehuset. Som fødene kan du dra rett inn på fødeavd, Der blir det da gjort en vurdering om du skal legges inn/skrives inn eller dra hjem igjen. (feks for modning)

Alle andre pasienter må innom akuttmottaket for å bli skrevet inn, før de kommer til avdelingen de skal ligge på.

Skrevet

I Stavanger er det innskrivning på sykehuset før termin. De går igjennom papirene dine, legger inn informasjon i datasystemet (jeg har født der to ganger og det er utrolig hvor mye info de skal ha som de burde ha fra før), og du snakker om du vil føde på fødeloftet eller på føden og får plass på et av stedene.

Det tok ca. en halvtime.

Jeg vet ikke hvordan det foregår på andre sykehus.

Skrevet

Forresten hvis det er slik som på SUS er det lurt å sette seg inn i hvor man ønsker å føde selv på forhånd. Hva slags smertestillende man ser for seg og ønsker osv.

Skrevet

Jeg var til samtale på sykehuset grunnet usikkerhet om vanlig fødsel eller ks. (Jeg får prøve vanlig! Hurra!) Legen nevnte at jeg kunne få omvisning på fødeavdelingen ved innskrivning. Det må jo gjerne bety det er noe som skjer før termin det da. Fikk ikke spurt han, fordi en annen lege han hadde forsøkt å få tak i ringte tilbake akkurat da. Etter at vi hadde dekket alle andre tema var dette med innskrivning helt vekk fra mine tanker. Inntil jeg skrev om det her inne. Får høre med jordmor hva det går ut på og evt når det skal skje. HI

Skrevet

Noen sykehus har innskrivning før termin og andre ikke.

Jeg har født to ganger i Trondheim og her er det ikke innskrivning før du er i fødsel.

Skrevet

Jeg hadde ikke noe innskriving på sykehuset. Ringte etter første jordmortime, uke 23, og spurte hvordan det var med innskriving og eve. omvisning.

Fikk da beskjed om at de hadde sluttet med både innskriving og omvisning. Det var bare å komme når det var dags det. Så da gjorde jeg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...