Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 usj...har oppdaget en fotvorte under foten til vår eldste.. har best.time til å få den fryst vekk nå, men kan han ha smittet andre med dette?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Ja, det smitter... Går an å få en sånn salve på apoteket som dreper dem ganske raskt..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 salve??? gjør det vondt eller? noen som har prøvd det?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Ja, sånne dråper vi drypper direkte på vorten.. kjenner absolutt ingenting, og var borte på kort tid. Hadde det når jeg var yngre, etter å ha blitt smittet i dusjen av søstrene mine. Syns det høres så drastisk ut å fryse bort fotvorter!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 tusen takk for svar! du har helt rett, høres drastisk ut. Får dra å handle slike dråper jeg da!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Da jeg var hos hudspesialist for to år siden pga mine fotvorter spurte jeg om dette var smittsomt og om det var dèt var grunnen til at jeg hadde fått dette. Jeg ble fortalt at det ikke var smittsomt, at dette er en myte at vi mennesker har et slags "vortevirus" i kroppen som vil bryte ut før eller siden, da mest sannsynlig under føttene eller på hendene. Det sies at dette går over av seg selv etter så så mange år, men hos meg stemte det ikke og jeg fikk behandling ved hjelp av frysing og etsemiddelet "virucid" (usikker på hvordan det skrives). Har selv hatt vorter ved 3 anledninger; 1 gang på hånden - var da 4-5 år (forsvant av seg selv), 2.gang under foten - var da 10-11 år og 3.gang da jeg var 16-19 år - da også under føttene. Andre og siste gangen fikk jeg behandling.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Da lurer jeg litt på hvorfor vi måtte bruke gymsokker i dusjen på skolen etter at bla halvparten av jentene i klassen min fikk fotvorter. Skulle tro at helsesøsteren på skolen visste at det ikke var smittsomt om det var tilfellet. Ikke alle fotvorter som går bort med dråper. Jeg hadde god hjelp av vorteplaster for et par år siden. Da hadde jeg prøvd både dråper og frysing, men vorten kom tilbake gang på gang.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #9 Skrevet 29. oktober 2010 Man kan også fryse selv. Får kjøpt en slags tube på apoteket som man kan bruke til dette.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #10 Skrevet 29. oktober 2010 Hvis det ikke er smittsomt, hvorfor fikk jeg og søstrene mine det i løpet av en uke da? Litt merkelig at 3 jenter plutselig får fotvorter samtidig helt ut av det blå.. Var eldste her som ble smittet av ei i klassen, i dusjen etter gymmen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå