Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 og drakk brus etter fødsel? Mini er 5 uker og jeg har ennå ikke turt å smake, kanksje han får vondt i magen? Har hatt en kolikkbaby før og er livredd for å spise noe som kan utløse magevondt nå...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Ja vel. Hvorfor skulle akkurat brus og sjokolade være de to viktigste faremomentene?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg spiste sjokolade dagen etter. Tok litt brus noen uker senere, men det er fordi jeg ikke er så glad i brus. Det er godt med ett halvt glass en gang i blandt.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Gadd liksom ikke å ramse opp løk, kål, kake osv.... Holder meg unna dette også. Samt frukt...
tine0810 Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 jeg drakk brus noen dager etter fødsel, og heldigvis reagerte ikke mini på det:-) For jeg er veeeldig glad i brus dessverre.... er jo bare å prøve seg fram;-)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg drakk brus og spiste sjokolade allerede på barsel. Han reagerer ikke på hva jeg spiser, selv om jeg fullammer. Har spist de sterkeste indiske retter, løk osv.. Ingen reaksjon :-)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Brus er jo ikke så lurt pga kullsyren, er det ikke slik da? Mange babyer tåler det likevel helt greit, men jeg begynte vel å drikke litt brus etter 3 mnd. Sjokolade derimot, klarte jeg vel ikke å holde meg unna mer enn 3-4 uker. hehe.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Tskk for svar! Får meg liksom ikke til å prøve, er livredd for å få en keld med skriking. Tror den kolikk-perioden vi hadde sist har "skadet" meg litt, he he.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #9 Skrevet 29. oktober 2010 Spiste sjokolade rett etter fødsel og frokost (ca. 20min. etter fødsel) og drakk brus senere på dagen. Gikk helt fint det:) Men hadde jeg hatt en kolikkbaby før så ville jeg kanskje vært litt mer forsiktig. Sånn for å være på den sikre siden. Tror jeg?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #10 Skrevet 29. oktober 2010 Vi har hatt ett barn med kolikk og ett uten. Har ingen tro på at det var mitt kosthold som utløste kolikken i det tilfellet. Den var nok mer el mindre medfødt, og gikk over da babyen var 3 mndr.
It's all about me Skrevet 29. oktober 2010 #11 Skrevet 29. oktober 2010 Det satt jeg i senga på barsel og spiste og drakk.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #12 Skrevet 29. oktober 2010 Koste meg med begge deler allerede på barsel jeg. Brus er bare no-no pga evt koffein som holder baby våken, det er bare en myte at kullsyra er farlig - boblene hopper jo ikke over fra tarmen din til melka!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #13 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg spiste og drakk det også på barsel. Ingen problemer. Barna mine reagerte ikke på noe, bortsett fra en gang jeg hadde vært lenge på kafe og drukket tilsammen 5 kopper kaffe den dagen, uff... Da ble det litt skriking og jeg gjentok det aldri Du kan jo starte med en liten sjokolade en dag, og et glass brus en annen dag, og se hvordan det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå