Gå til innhold

Gode tur/uteklær til dame...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til klær som er praktsike og behagelig å ferdes ute i Bergensvær med.

Noen som kan anbefale?

Trenger også tiåps til sko med god demping!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode sko med herlig demping: De litt dyre Mizuno joggeskoene, de anbefales på det sterkeste! (Fra 1200,- og oppover)

Tips til uteklær: Hell-sport har kommet med fantastiske bukser, vind og vanntette med nydelig passform. Buksen er lett, og flott å se på. (1200,-)

Bergans, selvfølgelig. Ingen over, og ingen på siden. Buksa Snøhetta, sammen med en Dermizax jakke, og du kan gå til Nordpolen med riktig tøy under. (Bukse 3000, jakke fra 3400)

Fjellreven har også kommet med nydelige bukser, i svart og Olive, som er skikkelig snansne å se på.

Ellers er HH et litt billigere merke, som er av god kvalitet. Styr unna Skogstad.

Hilsen sportsbutikk-eier :-)

Skrevet

En goretex- skalljakke med lufting under armene

En goretexbukse med glidelåser helt ned (marmot har en fin som har vært på tilbud innimellom hos xxl).

Sydvest

Goretex-sko/fjellstøvler (armyshop selger rimelige og gode fjellstøvler)

Til hals og hode - buff begge steder - men til den rundt halsen bruk den med sånn tykt stoff.

Tynne ullgensere/t-skjorter og en litt tykkere ullgenser.

Et par skikkelige gummistøvler med plass til tykke sokker (f.eks. viking). Pass på at det er skikkelig mønster under og ikke bare er til bybruk.

Jeg er ute i all slags vær hver dag og bruker disse tingene.

Skrevet

Tusen takk for solid svar!!!

Kan jeg spørre om skoene er varme, blir jo kanskje noen minus selv om jeg bor i Bergen?

Hell-sport bukse; er denne grei for damer med "dame-figur", altså litt hofte, lår og rumpe?

Skrevet

Tusen takk til deg også!

Er det demping i Goretex-sko/fjellstv?

Skrevet

Jeg sverger til Bergans gore-tex bukse. De er fantastiske uansett vær. Ikke om det er varmt da. :)

Ellers så må jeg si at klærne fra Stormberg virkelig har overrasket meg positivt. Spesielt buksene. De er så behagelig. Ikke smale, så man klarer bevege seg. :)

Jeg er en av de som mener at det lønner seg investere i kvalitet når det kommer til ytterbukser og jakker. Har både Norrøna, Bergans, Rab og North Face jakker. Min erfaring er at Norrøna og North Face er de som egner seg best til aktive utedager. De tåler en del og er lette tørke av. Ikke kjøp jakker i tynt stoff. De tåler ikke så mye. Blir slitte av å bære sekk, revner fort osv.

Ellers så er jeg mest glad i gore-tex jakker om det ikke er -20 ute. Da regulerer man bare tempen med hva man har under. Holder lenge med en skikkelig vindtett og vanntett jakke. Om vinteren er det bare ha en tykk ullgenser under.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...