Gå til innhold

Hva slags vogn ønsker du til aprilbabyen din? Er igang med nesting :)


✫milla✫

Anbefalte innlegg

Det er så mye å velge mellom...

Men. Emmaljunga satser på vogner som har høy kvalitet og lang brukstid. Vognene er i hovedsak av et klassisk og litt nostalgisk design. Jeg er nok litt "gammeldags", og ville ha 4 ganske store hjul på min vogn. Jeg bestemte meg også etterhvert for at vogna jeg skulle ha til aprilbabyen min, må ha en stor bag, som det er plass til at babyen sover (ute) i gjennom hele den første vinteren.

En vogn fra Emmaljunga vil være verdt å se nærmere på hvis man trenger en lun og romslig vogn som er velegnet til snø og “ruskevær”. Så, etter vurderinger av ulike vognmodeller og løsninger, har jeg gått for denne:

http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Mondial_Duo_Combi-563.html i fargen Creme Leatherette, kunstlær som enkelt kan rengjøres med en fuktig klut. Har også fått med en rålekker stelleveeske og en nydelig, varm kjørepose. Gleeeeeeeeder meg sååååå til å få det hjem!

 

Noen andre som har kjøpt den første vogna, eller har gjort seg noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå, det er den eneste vogna jeg har falt for -i den fargen også..;)

Jeg er litt redd for at det skal gå veldig raskt å skitne den til, og kanskje om den er litt stor og tung. Så jeg får vel prøvetrille litt..;)

Uansett, et veldig godt valg,-gratulerer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Emmaljunga Edge Duo vogn, har hatt den til sønnn min som ble født i januar 2009. Vognen er helt perfekt til all slags bruk. Det var mye snø da jeg skulle ut og trille de første månedene, og det var aldri noe problem å komme over alle snøfonnene;) det er en god og romslig bag, jeg elsker dypbagen! Jeg har den bagen som kan fungerer som en vugge når du tar den løs, utrolig praktisk når dem er små!! Og vognen er like fin!:) Anbefales på det sterkeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bruke opp igjen Simo Duo som vi også hadde til førstemann. Men må sikkert også ha en søskenvogn, så der er jeg i gang med å kikke.

 

Kunne godt tenke meg I'Candy Peach Blossom, men er redd den blir for dyr. Har riktignok ikke funnet pris på den enda(vet ikke om jeg tør vite det:-P), men antar den koster en del.

http://biteringen.no/produkter/barnevogner/icandy/

 

Hvis det ikke blir den vet jeg ikke helt hva jeg kan tenke meg. Syns det blir litt tungvint med vanlig tvilling/søskenvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde emmaljunga city cross til første og blir emmaljunga igjen nå, edge duo :)) Elsker de vognene !!

Skal bestille neste mnd etter ordinær ul :P

Jeg oxo har lurt litt på søskenvogn, blir 2år mellom så begge vil sitte i vong enda, men de vognene med sportsdel på + en bag, den bagen ser jo så smal og trangt ut.. Noen her som har noen litt mer romslige å annbefale ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips: kjøp i Sverige hvis dere har mulighet, vi sparte mye penger på det! Vi kjøpte vår på Kattis Babyshop i Strømstad, bra priser og god service, også ved reklamasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

 

Jeg har bestemt at vi skal ha en TFK Joggster twist med hardbag - i sort farge. jeg syns bare den er helt fantastisk fin og gleder eg veldig til å bestille den. Har hatt Simo dypvogn til de to andre og var superfornøyd med den å, men denne gangen - som trolig nok er siste gangen - hadde jeg lyst til å prøve en litt annen type vogn! SÅ jeg er spent :)

 

Lykke til videre med de voksende magene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 år mellom mine to første barn, og jeg lånte først en søskenvogn for å se om det var ett behov for det... Begge 2 er født på våren, og behovet for søskenvogn var ikke tilstede for vår del. Vi hadde mye større utbytte av et søskensete som sto "oppå" bagen til vogna. 2-åringen ville nemlig være stor storesøster å sitte oppå å passe på lillebroren, og hun sluttet å sove på dagtid ganske rett etter at nr.2 var født! Så om du har mulighet anbefaler jeg deg å låne en vogn først, bare for å se om det er ett reelt behov for dere å ha begge i vogn eller om 2-åringen fort blir "stor" sånn som min :)

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha emmaljunga city cross! hadde simo sist og den var fryktelig stor og tung for lille meg, så nå går jeg for noe som ikke sliter meg ut, hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me ønsker oss enten ein ABC Design Cobra, som fikk best i test i vår, og sittedelen i den kan snus begge vegar, eller TFK Joggster Twist. Det var synd at den ikkje var med i nevnte test...

 

Det er ganske lite info å finna om ABC-vogna, det eg lurer mest på er eigentleg kor godt den vil tåla terrenget her me bur. Er mykje traktorvegar og ulendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett på to veldig forskjellige vogner ;) Den ene er en Brio Happy, fra den nye kolleksjonen Herritage, kjempe fin duo vogn, men den er ikke i butikkene enda og BarnasHus har den ikke inne før til jul ;( men har jo ikke termin før april, så det haster jo ikke.. Den andre er SilverCross Kensington, det er jo en dyrere vogn, men en flott trillevogn, og siden jeg ønsker meg en vogn babyen kan sove ute i leenge så er den det beste alternativet..MEn den har de heller ikke i butikk, så vi får bruke tiden frem til jul på å bestemme oss..

 

Ønsker meg plass til skinnposen også neste vinter, de andre duo/kombivognene på markedet har jo så små bager.. Like de klassiske vognene best ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og bestemt oss for vogn :) E det tidlig kanskje? Var ute i butikker og kikket og fant favoritten, Emmaljunga City Cross :) Likte vogner utrolig godt! Den var lett og av den klassiske varianten med fire hjul (en sånn jeg vil ha) :) Meg og min kjære er litt uenige om fargen..jeg vil ha white leatherette og han vil ha svart..litt redd for at uværet på vestlandet vil ta knekken på den hvite. Noen som har hatt hvit vogn før? :) Uansett..lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ELSKER vår Teutonia Elegance! Kjøpte den til forrigemann og blir rent glad hver gang jeg triller den. Den er tung sammenlignet med mange andre, men den har veldig store lufthjul, så den triller lettere og mer komfortabelt enn de fleste og kommer seg fram OVERALT SELV PÅ VINTERVEIER I DISTRIKTSNORGE!

Elsker også retrolooken og at det er stooor bag + god bagasjeplass under. Vi var skeptiske til at den er svart, men har brukt den veldig mye i halvannet år nå og den er akkurat like fin!

Følg hjertet når dere skal kjøpe vogn. Det har jeg gjort til begge mine og jeg gleder meg til å bruke opp igjen vognene våre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Teutonia Prestige med Fashionbag som jeg skal bruke inntil mini vokser ut av bagen. Da skal jeg selge den og gå over til TFK'en som vi nå bruker til storebror. Fantastisk fornøyd med TFK'en så kunne gjerne hatt bare den, men greit å ha en vogn til hver siden storebror bare er 2 år når mini kommer.

 

Fornøyd med Teutonia så lenge man kan bruke Fashionbagen, men liker ikke sportsdelen som er trang. Og storebror var en stor baby etter hvert så kunne bare bruke bagen til 4,5 mnd alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok Simo duo :) Perfekt vogn på alle måter for oss! Alle advarer at den er så tung, men det syns ikke jeg.. Sterkere enn gjennomsnittet?? Hehe,neppe! Men siden vi skal ha nr. 1 nå,og ikke har hatt noen annen vogn så er nok tyngden på vognen kun en vanesak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det enten Brio GO eller Bugaboo Cameleon.

Det blir ingen vogn uten svingbare hjul, for å si det sånn, er altfor godt vant til svingbare hjul fra vognen til storesøster :)

Da hun var halvannet år kjøpte jeg en Simo sportstrille til henne, men aldri mer vogn uten svinghjul altså. Den ble fort plassert som sovevogn i bhg, og Bugaboo Bee kom i hus istedet :)

 

Vi skal forresten også bruke Bee'en til babyen, tenkte å kjøpe sånn babyinsert til den og bruke den til kjøpesentervogn osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...