kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Hvor tidlig kan man teste? NYTT 00:47 29.10.2010 Hadde sex søndag, forventet mens er i dag/ i går, men den har ikke kommet.... Er jeg alt for tidlig ute hvis jeg tester nå, eller? Har hatt sex uten beskyttelse to ganger, første dag i forrige mens var 041010. Har ømme bryster, litt vondt nederst i magen på ve. side, men dette kan jo også bare være tegn på mensen i anmarsj........... Noen som har noen råd å komme med, eller er det bare så enkelt som å ta en test å sjekke? altså, tenker jo på om det kan være for tidlig, da. Hjelp;-) pulverheksa&seksåringen
Babyønske �� Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Hadde du sex søndag som var? Hvis du venter mens nå hadde du ikke eggløsning søndag hvertfall. Eggløsningen skjer stort sett 14 dager før forventet mens. Så du kan ikke ha blitt gravid søndag, og uansett ville det vært alt for tidlig å teste nå. Med de mest sensitive testene kan man teste ca 10 dager etter eggløsning, men det sikreste er å teste når man venter mens, ca 14 dager etter eggløsning.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Hvis du mener siste søndagen som var, så tror jeg vel ikke det er så stor sjanse for at du er gravid. For de fleste så er eggløsning ca 14 dager etter første mensdag i en menstruasjon, så det vil si at du mest sannsynlig var langt over eggløsningstid på søndag. I forhold til spørsmålet ditt om hvor tidlig man kan teste, så kan jeg jo si at jeg testet 4 dager før ventet mens, og fikk da en klar og tydelig strek på testen med en gang. Jeg tok en test fordi jeg hadde klare symptomer på graviditet. Men her er det mange individuelle erfaringer, og de fleste vil vel ikke teste positivt så tidlig, selv om de faktisk er gravide. Noen tester ikke positivt før flere uker over forventet mens, det kommer så an på hvor fort hcg-nivået ditt stiger. Det jeg anbefaler, er å evt ta en test 3-4dager over ventet mens, hvis du ikke har fått mens før det da. Ikke kast bort masse penger på tester så tidlig, du finner tidsnok ut om du er gravid uansett -er i alle fall mitt tips. Men lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå