Gå til innhold

Hvor tidlig kan man teste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde sex søndag, forventet mens er i dag/ i går, men den har ikke kommet.... Er jeg alt for tidlig ute hvis jeg tester nå, eller? Har hatt sex uten beskyttelse to ganger, første dag i forrige mens var 041010. Har ømme bryster, litt vondt nederst i magen på ve. side, men dette kan jo også bare være tegn på mensen i anmarsj........... Noen som har noen råd å komme med, eller er det bare så enkelt som å ta en test å sjekke? altså, tenker jo på om det kan være for tidlig, da. Hjelp;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg testet positivt 4 dager før IKM.

Lykke til!

Skrevet

Altså; beklager detaljer her, men hadde også sex den 151010, og første dag i siste mens var som sagt 041010. Testet 291010, og testen var veldig, veldig svak negativ. Jeg har ømme bryster og halsbrann... Jeg testet ikke med morgenurin. Lurer på om blodprøve kan gi meg svar raskere enn en urintest? Eller skal jeg bare vente i noen dager til og teste med morgenurin?

Hmmm..........ringe å høre med lege i morgen, kanskje? Eller er det noen som kan svare på det med blodprøve her?

Skrevet

Ut ifra det du skriver, har du 25 dagers syklus, hvis du skulle hatt mensen i går. Da burde vanligvis en test tatt nå være positiv. Men, du bør også bruke morgenurin.

Vent til i mandag og ta en test igjen, denne gangen med morgenurin.

Legekontoret har ikke åpent i helgen, og legevakta vil nok ikke ta deg inn for dette. Dessuten vil det ta noen dager å dyrke fram resultatet av blodprøven, så du vil uansett få mye raskere svar ved å ta en test selv om noen dager igjen.

Jeg skjønner at du er veldig spent og at du gjerene vil ha svar nå -helst i går, men det beste alternativet ditt er å vente.

Jeg tror uansett at man ikke får tatt en slik hcg prøve hos legen sånn uten videre. Da skal du ha en grei lege eller være veldig forsinket.

Lykke til:)

Skrevet

Altså; dersom befruktning har skjedd, så har det skjedd enten 141010 eller 211010. Dermed er jeg enten 3+2 eller 4+2, dersom jeg er gravid. Og da er jeg vel uansett så tidlig at det ikke vil vises på test?

Skrevet

Jeg var ca 2+5 når jeg testet positivt på testen...

Skrevet

men hvorfor har jeg da så ekstremt ømme pupper, er kvalm og har metallsmak i munnen? Var sånn forrige gang jeg var gravid også; puppene er ømme og vonde hele tiden men om morgenen er de harde også.... Halsbrann har jeg også.........går det virkelig an å inbille seg alt dette her?

Skrevet

Da er du 4+2 i dag, og hvis du er gravid, vil en test som tas med morgenurin slå ut positivt hos de aller fleste, på dette tidspunktet.

Skrevet

OK, takk skal du ha, deres høyhet; da blir det å teste med morgenurin i morgen den dag! ;-)

Skrevet

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...