Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har noen spørsmål Jeg er i permisjon nå, hvor "min" del av permisjonen er ferdig 01. april, og da skal mannen ta over med sine fedreuker. Nå har det seg slik at jeg har fått en ny jobb, hvor de ønsker at jeg skal begynne 01. februar. Jeg ønsker derimot å starte 01. mars pga at skal jeg begynne 01. februar, må jeg si opp min nåværende jobb imorgen, og mannen min har ikke fått tid til å avklare permisjon med sin jobb. Så det jeg lurer på er følgende: Om jeg leverer oppsigelse imorgen til min nåværende jobb før jeg har hørt noe fra min nye jobb om utsatt oppstart, og jeg får da i ettertid beskjed at jeg kan begynne 01. mars, så vil det si at jeg i prinsippet er uten jobb i en mnd siden det er 3 mnd oppsigelse, men i permisjon. Hva skjer da med permisjonspenger den måneden? Vil de opphøre den dagen mitt arbeidsforhold er ferdig i min gamle jobb, eller vil de fortsette til jeg er ferdig med min permisjon, og far tar over? Jeg var på intervju idag og fikk jobbtilbud ikveld, derfor har alt skjedd veldig fort. Jeg har 3 mnd oppsigelse i min jobb, og skal jeg begynne 01. februar som de vil, må jeg si opp imorgen. Og tilfelle jeg ikke får beskjed om jeg kan starte en mnd senere i min nye jobb før arbeidsdagen er over, må jeg være klar til å levere en oppsigelse imorgen. huff, rotete skrevet dette, men håper dere skjønner hva jeg mener
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Du har krav på foreldrepenger uavhengig av arbeidsforhold. Hvis arb.giver forskuterer lønn nå, vil du måtte få penger fra nav når arbeidsforholdet er opphørt. Jeg hadde ringt ny arb.giver i morgen tidelig og sagt at jeg måtte avklare et par ting før jeg kan si ja til tilbudet og forklart problemet rundt oppsigelse. Så hadde jeg ringt gammel arbeidsgiver og drøftet saken med de. De har vel noen inne i ditt vikariat, slik at det er lett å la deg gå i oppsigelsestiden.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 De har ingen i mitt vikariat, og jeg kommer nok heller ikke til å bli erstattet grunnet økonomi. Arbeidsgiver forskutterer lønnen min nå, så da må jeg bare levere inn kontoopplysninger til NAV da. Jeg har sendt en forespørsel til ny arbeidsgiver om å få begynne 01. mars, og venter på svar fra de vedr dette Men om jeg da drar og sier opp i dag på min nåværende arbeidsplass, så vil ikke det ha noe å si for mine permisjonspenger, og det er bra Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå