Gå til innhold

Sykt! Halvparten av jenter under 25 i Oslo tar abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste på nyhetene at halvparten av jentene i Oslo under 25 år som blir gravide tar abort. Tyder ikke dette på at det er ALT for lett å ta abort og at alt for mange bruker dette som prevensjon?! Sefølgelig kan "uhell" skje, men jeg tviler på at så mange er "uheldige".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forkjemperne for fri abort ville jo at kvinnene skulle få kontroll over sin egen kropp. Men det har sin pris... og disse kvinnene er sikkert de samme som kommer til å oppleve at den biologiske klokka tikker når de nærmer seg 40.

Skrevet

Jeg er 100% for fri abort, men synest kanskje at man bør kjøre litt flere holdningskampanjer og folkeopplysning dersom det tallet stemmer.

Dessuten er jeg for at p-piller og legebesøk i forbindelse med sexualitet bør være gratis for alle.

Skrevet

Fri prevensjon til jenter og unge kvinner mellom 16 og 25 er løsningen. Aborttallet vil gå ned.

Jeg er delvis abort-motstander, ikke av den ekstreme sorten, men mener at man burde ha "grunner" til å ta abort. Ikke bare bruke det som nødprevensjon.

På den andre siden er det bra vi har fri abort, så kan de som vet med seg selv at de ikke er klar for mammaoppgaven enda har en løsning.

Skrevet

Gi meg 3 gode grunner for at man skal bli mamma i ung alder om man ikke ønsker det !

Jeg syns det er smart av disse jentene å ta abort om de ikke er klare for barn .

Skrevet

Fri prevensjon til jenter og unge kvinner mellom 16 og 25 er løsningen. Aborttallet vil gå ned.

Jeg er delvis abort-motstander, ikke av den ekstreme sorten, men mener at man burde ha "grunner" til å ta abort. Ikke bare bruke det som nødprevensjon.

På den andre siden er det bra vi har fri abort, så kan de som vet med seg selv at de ikke er klar for mammaoppgaven enda har en løsning.

Skrevet

Ikke spesielt rart at det florerer med kjønnssykdommer. Fatter ikke at så mange tør ha ubeskyttet sex. Og ja, jeg nekter å tro at det er så mange som blir gravide fordi kondomene sprekker... P-piller er flott det i faste forhold, samme med spiral, p-plaster og p-sprøyte. Men det er kun kondom som hindrer smitte.

Men for all del, er nok like greit at en del av disse jentene tar abort.

Husker jeg prata med ei jente på byen for noen år siden. Hun var en bekjent av venninna mi. Hun var litt bekymra for at hun skulle bli for full den kvelden, hun hadde nemlig vært inne og tatt sin *fjerde* abort samme dag. Hørte nesten at haka mi smalt i bordplata da ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...