Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Så den nye tv reklamen fra helsedirektoratet. Jeg er så utrolig glad for at de fokuserer så mye på det nå. Det er skremmende mange som mener man kan ta seg et glass nå og da, selv om man er gravid. Utrolig flott at man endelig "får det inn med teskje" fra helsedirektoratet. Har forresten sett noen skremmende debatter her inne også. Mange som sier de drikker av og til og som velger å tro at det sikkert ikke er skadelig når det er lite og skjeldent.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Det jeg synes er mest skremmende er hvor mange som synes det er helt greit å drikke når du kanskje er gravid. Altså når du prøver å bli gravid, men er i perioden mellom eggløsning og mens. Det var en tråd her inne om det nylig. SAMTLIGE som hadde svart på tråden før meg (kanskje 15 stk) syntes det var greit. De fleste begrunnet det med at fosteret antagelig ikke fikk næring fra mor da allikevel. Da ble jeg sjokkert! Kunne ikke falle meg inn å gamble med mitt ufødte barn på den måten. Bare for noe så uviktig som alkohol
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Enig! Jag synes at mistanke er nok til å være avholds. Vi prøvde å bli gravid, så jeg drakk ikke på over et halvt år før jeg ble gravid, og vil holde meg avholds frem til jeg er ferdig med ammingen. Det føles riktig for meg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Svigerfar skal absolutt ha meg til å ta et glass vin nå og da! Selvom jeg takker nei, å har sagt at jeg ikke drikker vin opptil flere ganger. Spør han igjen og igjen! Blir så irritert! Selv er jeg fullstendig avhold når jeg er gravid. Fordi jeg ikke har behov for det ene glasset, og fordi jeg ikke vet hvilken skade det utgjør for babyen min. Mener jo selv at alle burde la være og drikke under svangerskapet. Men, iflg. Svigerfar er dette bare tull at man ikke kan ta en øl eller litt vin selvom man er gravid.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg er en av de som ikke drikker i svangerskapet, men drakk et par glass i begynnelsen av svangerskapet, uten å vite at jeg var gravid. Jeg hadde nemlig hatt en festeblødning, som gjorde at jeg trodde at jeg hadde hatt mensen. Så at noen med en feiltagelse kan drikke før de vet at de er gravide har jeg full forståelse for.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Det var jo helt utenom poenget! At folk drikker når de ikke tror de er gravide er jo en annen ting enn om de drikker når de prøver og venter på svar på testene!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg drakk selv i begynnelsen av svangerskapet. Visste ikke at jeg var gravid og hadde heller ikke prøvd på å bli det. Fikk litt hetta da jeg fant ut at jeg var gravid. Men spurte legen, han mente at det ikke var noe fare for barnet, da dette var helt i begynnelsen på svangerskapet. Han sa at det nok var mange som hadde drukket tidlig i svangerskapet, da de ikke visste at de var gravide. Men hadde jeg visst at jeg var gravid så hadde jeg aldri drukket. Trodde alle visste at man ikke skal drikke når man er gravid. At mennesker i Norge er så uvitende om dette i dag slik at de må kjøre en kampanje om det er skremmende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå