Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Skal man betale skatt før eller etter mva? Altså... om jeg har 200 kr timen uten mva, og 250 med mva... skal jeg skatte for de 200 eller hele beløpet på 250? *forvirret*
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Ehm... du har jo ikke mva på lønn da.... Mva har du jo bare på varer som går inn eller ut av systemet. Men du har derimot flere avgifter på en lønn som må regnes.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 MVA er ikke din inntekt. Det er inntekten du skal regne skatte av. Eller overskuddet dersom du har enkeltmannsforetak, for da blir alt overskudd regnet som inntekten din. Men du - har du ingen andre utgifter enn MVA og lønn(og skatt)? Tror du skal ta litt mer budsjetering her..... Avgift til folketrygden, skatt, driftsutgifter osv.....
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg er nylig blitt frilansfotograf, så må fakturere kunden(e) med mva (når jeg ved neste fakturering overskrider 50 000kr), og må jo også betale mva... derfor ble jeg veldig usikker på om jeg skulle skatte før eller etter momsen 21.38: jeg har avtale med regnskapsfører til mandag, så regner med at får hjelpen jeg trenger til et mer detaljert budsjett enn det jeg har satt opp selv
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Husk bare at dersom du ved neste fakturering overskrider 50 000 og alt er i inneværende år, så må du betale MVA for hele de 50 000 også....
bambi&bamse Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Du skal bare betale skatt av dem 200kr som du har i timen. Men har du egentlig regnet på denne timelønnen din? For på meg virker det som du jobber for ingenting med tanke på avgifter som kommer også... Er du selvstendig eller as/ltd?
bambi&bamse Skrevet 28. oktober 2010 #8 Skrevet 28. oktober 2010 Du skal bare betale skatt av dem 200kr som du har i timen. Men har du egentlig regnet på denne timelønnen din? For på meg virker det som du jobber for ingenting med tanke på avgifter som kommer også... Er du selvstendig eller as/ltd?
bambi&bamse Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Du skal bare betale skatt av dem 200kr som du har i timen. Men har du egentlig regnet på denne timelønnen din? For på meg virker det som du jobber for ingenting med tanke på avgifter som kommer også... Er du selvstendig eller as/ltd?
bambi&bamse Skrevet 28. oktober 2010 #10 Skrevet 28. oktober 2010 Du skal bare betale skatt av dem 200kr som du har i timen. Men har du egentlig regnet på denne timelønnen din? For på meg virker det som du jobber for ingenting med tanke på avgifter som kommer også... Er du selvstendig eller as/ltd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå