Gå til innhold

Spiser dere ikke rene matprodukter lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en følelse av at "alle" spiser hel og halvfrabrikata (toro, kjøpe brød, findus, fjordland osv), kvernet og farsemat (kjøttboller, kyllingkjøttdeig, fiskepudding osv) og annen mat som ikke er hele rene matprodukter. Jeg kan ikke tenke meg å spise noe jeg ikke ser hva er og mat som har masse ting jeg ikke vil putte i kroppen min. Her spiser vi kjøtt som vi kan se er kjøtt, fisk som faktisk har vært på svømmetur, grønnsaker med friske fine farger og nydelig smak, skikkelig grovbrød der jeg vet hva jeg har puttet i osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint for deg, men ikke så veldig interessant for oss andre. Spiser litt forskjellig, vi.

Skrevet

Hvor handler du brød ? Eller baker du selv ?

Skrevet

Vi har vært dårlig på å spise rene produkter, og valgt mye toro osv. Selvfølgelig noe rent, men en del halvfabrikata. Men etter jeg ble gravid spyr jeg av alt fra toro o.l. Får sure oppstøt av alt av poser. Det må jo bety at det er noe "muffens"? Nå går det kun i rent kjøtt og fisk, og det føles så deilig. (kjøper fortsatt fiskekaker da.) Men synes det krever en del mer planlegging i forhold til hva man skal lage til middag, så skjønner jo hvorfor folk velger noe fra hylla på på butikken.

Skrevet

Vi lager det meste hjemmelaget. Både fordi det er sunnere, og fordi vi har endel matallergi her. Alt bakverk er hjemmelaget, og kjøttkaker er hjemmelaget. Men må innrømme at jeg kjøper fiskekaker for har ikke så langt orket styret med å sløye fisk. Men en dag så skal jeg ta meg sammen og prøve. Men mest mulig ren mat ja. ferdige gryteretter og posesupper bruker vi aldri. Men nå er jeg over gjennomsnittelig interresert i matens virkning på kroppen. Jeg er institusjonskokk og sykepleier, og er veldig interresert i ernæring

Skrevet

Jeg har dessverre ikke verken tid, ork eller råd til å lage alt fra bunnen og bare ha rene produkter. Men så elsker jeg også feks kyllinggryte og Naanbrød fra butikkene, mums.

Skrevet

Vi spiser nesten bare ren mat og lager mesteparten av maten fra bunnen. Men jeg vet vi er i mindretall, det er ikke mange som forstår hva jeg snakker om....

Men må samtidig si at det ikke alltid har vært sånn. Da vi bare var to tenkte jeg ikke like mye på hva jeg puttet i kroppen. Men etter at vi fikk barn, har jeg satt meg inn i "ren mat" mye bedre og har en helt annen forståelse av det nå.

Skrevet

jeg gjør akkurat som deg! Liker rene produkter, spiser ikke feks grandiosa- det byr meg faktisk imot. Jeg vil også "se" hva det er jeg spiser, unntak er oljer og smør. Baker brød selv ja.

Skrevet

Jeg syns det minste problemet med å lage "ren" mat er tiden det tar å lage det. Problemet mitt er å finne på noe jeg kan lage og så vite at jeg har alt jeg trenger til det. Det krever mer planlegging å ikke spise ferdigmat når man ikke er vant til det, for man kan stå og titte i hyllene i butikken og finne ut at i dag tar jeg den ferdiggryta, men å på sparket skulle lage en gryte hvis man ikke er vant til det, er vanskeligere. Da bør man ha en oppskrift foran seg og vite hva man skal handle.

Jeg har blitt flinkere enn jeg var før og i perioder er det veldig lite ferdigprodukter vi bruker, men som i de fleste andre hjem blir det av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...