Gå til innhold

Mysing hos barn? Noen med erfaringer..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til i det siste at sønnen min på 2 år myser hvis han ser tegnefilm på TV. Men kun da.

Har fulgt nøye med han den siste mnd, og det er ingenting å sette fingeren på sånn ellers.

Han leker fint, og ser både ting som er langt ifra og det som er nærme.

Har bedt dem følge litt med på han i bhg også, men de sier han er som alle de andre og har ingenting å utsette på verken mysing eller synet.

TV står sjeldent på her i huset etter at vi la merke til denne mysingen, men i kveld fikk han lov å se litt på Mikke Mus, sittende i stolen sin i normal avstand til TVen, og da begynte det igjen.

Er det noen som har noe erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke bety dårlig syn. Jeg hadde det slik som barn. Vi fant da ut at synet mitt var fint, men at jeg hadde litt skjeve hornhinner. Gikk med briller et par måneder, knuste dem, og fikk så sjekket synet igjen med resultat at det hadde justert seg til normalen igjen. Dette var da jeg var 6-7. Nå er jeg 30 og har nylig begynnt å myse igjen. På tide med ny sjekk, tror jeg. :)

Skrevet

Kan det stemme at jeg har lest at de ikke kan sjekke synet hos barn før de er 2,5 år?

Skal på HS med lillebror neste uke, så tenkte jeg skulle snakke med legen da.

Huff, liker dette lite. Han er jo alt for liten til å gå med briller tenker jeg..

Skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å akseptere det....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...