Gå til innhold

Forkjøla baby som ikke får sove! Tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla på 8 mnd har sjeldent problemer med å sovne. Jeg bruker masse saltvannsdråper, men slimet ser ikke ut til å bli borte, og hun plages skikkelig. Vanligvis legger jeg henne bare ned og så sovner hun. Hun har ikke feber. Prøvd å ta henne opp litt, legge meg sammen med henne i min seng, trøste henne. Har bøker under senge så den er skrå, prøvd å gi henne litt vann... Hva annet kan jeg prøve??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd å gi henne et varmt bad? for å løse opp slim?

se om hun kansje liker å ligge oppå din brystkasse:)

det likte min lille da han var liten, og var forkjølet.

kan hjelpe å få "presset" opp litt slim.

og litt beroligende for deg som mamma, kan følge med på pustingen:)

jeg pleide å sette meg i en god stol, film på tv. teppe på oss begge.

så satt vi der å koste oss:)

håper din lille snart blir frisk:)

Skrevet

Kan man ikke gi nesedråper når de er så tette? Har sett at det er nesedråper og få kjøpt til babyer... Mulig jeg tar helt feil nå.

Skrevet

Mener du nesedråper med annet enn saltvann?

Skrevet

De har nesedråper for de minste også ja, som har litt virkemidler i. Noen apotek er veldig strikte på dette og har derfor ikke alltid produktet oppe i hyllene sine.

Skrevet

Heve hodeenden på senga, da blir ikke trykket så hardt i hode.

Skrevet

Ja jeg mente annet enn saltvann ja. Har sett det på apoteket der jeg bor. Hvorfor er de så strikte? Er det noe skadelig i det? Greit å vite hva en kan bruke og ikke.

Skrevet

Hun har endelig sovna nå... Blanda ut litt voksen-nesespray med vann og gav henne. Hadde ikke annet og tenkte det var bedre enn å ikke få sove. Ut og kjøpe sånn barnenesespray i morgen!

Stakars lille :( Får så vondt av de, det er jo ikke noe greit å være syk!

Skrevet

Det kan gi slimhinne-irritasjon også er det frykten for bivirkninger.

Vi har gitt frøkena det (16 mnd) når hun har vært skikkelig tett og det har gått greit altså. En god natts søvn er og viktig for helsa :)

Skrevet

Ha opp i saltvannsdråper og la de virke i 5 minutter. Deretter bruker du nesesuger :) Å får ut ALT gørret. Deretter har du oppi saltvannsdråper igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...