Gå til innhold

Bjeffete hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en kjempesnill hund det ikke finnes noe vondt i. Men han har en lei uvane med å bjeffe HVER gang det ringer på, eller når det kommer folk i mot oss som vi hilser på! Vi har 2 små som våkner veldig lett, og dette er jo forferdelig frustrerende når han vekker de gang på gang med den bjeffingen. Han slutter i midlertid med en gang han får hilset på folka som ringer på...

Vi har prøvd å trene dette vekk på forskjellige måter, men det går bare ikke!

Så det jeg lurer på er om noen her inne har noen erfaring med bjeffehalsbånd av noe slag? Enten med svak strøm i, sånn som spruter eller sånn som gir høy lyd hunden hører?

Vil ikke plage hunden eller påføre den smerte, så derfor jeg lurer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på.. forferdelig til å bjeffe den hunden vår, men nå er han ikke helt over valpe-stadiet ennå, så jeg håååper det går seg til..

Ikke noe artig når naboene kan høre bjeffing hver dag, når folk ringer på og hvertfall når folk kommer inn.. blir helt vill ;)

Skrevet

Bjeffehalsbånd med strøm er forbudt i Norge, men det fins halsbånd som sprayer ut sitronduft. Det funket ikke på min hund (hun skjønte fort at bjeffet hun lenge nok så gikk sprayen tom), men jeg vet om mange hunder det har fungert på. Så det er absolutt verd et forsøk.

Skrevet

Bjeffehalsbånd er ikke en god ide (dessuten ulovlige)

Problemet med bjeffehalsbåndene (og all slags annen bruk av slik straff) er at hunden forbinder det den ser på med ubehaget. Dvs, dersom hunden ser et menneske og blir glad, bjeffer for å hilse og får da strøm/sprut med sitron i nesa. Konklusjon til neste gang; menneske = ubehag (menneske blir skummelt). Bruk heller pengene på å få inn en adferdskonsulent som kan hjelpe dere med problemet UTEN BRUK AV KORREKSJON, så slipper dere å gjøre hunden ustabil.

Skrevet

Sånn er vår hund også. Har prøvd mange forskjellige metoder (ikke med div halsbånd da, men godbiter osv), men ingenting har fungert enda.....!

Så må innrømme at jeg gruer meg litt til Halloween, tror det blir en lang kveld for vesla som våkner av bjeffingen.

Skrevet

Ja, jeg merker jeg blir så sint når han ikke lyer! Bare ser dumt på meg, spinner bortover golvet og kappløper mot døren... Og ALLE som ringer på hilser på hunden først! Blææææh! Oppnår akkurat det den vil. Er så drit lei at han vekker ungene.

Ser de sitronhalsbåndene som spruter er veldig dyre! Hadde derfor vært godt å få prøve et før man la ut 1300 kr på noe slikt. Noen flere med erfaringer??

HI

Skrevet

Jeg har ikke prøvd denne halsbåndet, men har en venninne som prøvde det på hundene sine og der funket det kjempefint.

Tror ikke hundene får så mye smerte for jeg har kjent på den bånden når det gir et støt og jeg fikk ikke vondt i det hele tatt. Var bare vibrering.

Skrevet

Vet ikke helt grunnen til at dere har hund, men jeg ser på bjeffing som noe positivt jeg da. Har skaffet meg en vakthund som skal passe på familien, og da synes jeg det er fint om han bjeffer når fremmede mennesker ringer på døra. Han er såpass smart at han kjenner ingen både bilen og stemmene til kjentfolk så plages ikke av at han bjeffer hver gang det kommer kjentfolk, bare fremmede. Blir kanskje litt bjeffing på Halloween, men vi får sette han i kjelleren. Hundene har jo beskytter-instinkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...