Gå til innhold

Julekjole


Huldretussa

Anbefalte innlegg

Er det andre som prøver å finne noen fine klær til jul og festligheter som kommer?

 

Jeg bor langt ut på landet, og har ikke god tilgang til å kjøpe mammaklær her jeg bor. Derfor blir det litt handling på nettet. Fant noen fine kjoler på nelly.com (mama-licious) - og gleder meg til de kommer i posten. Har også kjøpt litt fra HM.

 

Hvor finner dere stilige og ikke altfor dyre mammaklær?

 

Tar gjerne i mot noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel hende det er noen som selger kjole på finn.no, er jo en del mammatøy til salgs der. Ellers er det vel ikke annet enn H&M og nettbutikker. Jeg har en helt enkel svart, som kan brukes til mye med ulikt tilbehør og så låner jeg av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye fint i vanlige butikker om dagen, med ett snitt som passer for oss med voksende mage, så jeg kjøpte meg en kjempe fin kjole fra Vila som er litt "baggy" i fasongen ;)

Det samme gjelder hverdagsklær, har kjøpt noen bluser i en str. større enn jeg pleier men altså i vanlige butikker..

 

Lykke til ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Jeg var innom Vero Moda i dag og prøvde en fin kjole, men det hadde nok blitt for liten til jul, dessverre. Neste gang skal jeg lete etter litt mer "baggy" klær. Har lyst til å føle meg fin til jul!

Fikk fine klær fra Mama-licious i posten i går:) Gleder meg til å da dem i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sy meg ein kjole, eg! :)

Har kjøpt meg eit par meter med nydelig, mørkeblå silke, og kjolemønsteret er ganske posete - henger rett ned fra puppene, liksom. Så kan eg variera denne med ulike cardigans over, knyte eit bånd rundt like over magen etc etc. Pynte med brosjer/blomster og sånt! Lurer på om eg klarer meg heile jula med berre éin kjole, då...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som kan sy! :) Skulle ønske jeg kunne det.. Jeg har ikke sydd noe særlig siden jeg tok "symaskinsertifikatet" i 5.klasse - og hadde trengt et omfattende kurs før jeg kunne sydd meg kjole.

Så fint - da kan du lage kjolen akkurat som du vil ha den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, den blei ganske fin - litt kjedelig på eiga hand, men det er jo berre å sprita den opp litt med tilbehør! :) Og den var kjempelett å laga, bortsett får at silke er noko herk å jobba med...hadde ikkje så mykje erfaring eg heller før eg kjøpte meg symaskin i fjor, og nokre billige stoffbitar å øva meg på! Dei første plagga gjekk rett i søppelet for å seie det slik...!! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...