Gå til innhold

Synes det at dere er gravide?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 16+2 og venter litt på den "ordentlige" gravidmagen.. Synes fortsatt jeg bare har "fleskemage"! Hvis jeg slipper magen ut i "fritt fall" kan jeg se gravid ut - men jeg kan fortsatt holde magen inne. Noen bukser har blitt for små rundt livet, men jeg føler det bare er det "utenpå" som er i veien... Når jeg våkner om morra'n har jeg en liten kul på magen, men den forsvinner etter jeg har tisset..

Hvordan er det med magene deres??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142492162-synes-det-at-dere-er-gravide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omtrent det samme som deg. Jeg begynner å bli lei av magen som ikke helt vil poppe ut. MEN i helgen skal jeg begynne å fremheve den med vilje. Kle meg i gravidbukse så synes det. Nå ser jeg bare småfeit ut rundt magen......

Jeg er veldig lav, og tynn, så på meg så syntes det med en gang. Nå har jeg en tut på magen, og flere legger merke til det nå..

Når det tar lenger tid før magen kommer så gjemmer den seg bak skambeinet eller hva det heter, spesielt på de som er litt lengre enn meg :P

Kjenner flere som er gravide, som er lengre enn meg som har flat mage!

Vær glad for at magen kommer litt senere, lettere med klær da ! :) (Jeg sliter altså..)

Hei!

Jeg er 14+5 nå - og magen har vært veldig tydelig en god stund. Er andregangsgravid, så ble virkelig overrasket over hvor mye fortere magen vokste denne gangen, enn sist :)

Sist gang fikk jeg ikke mage før uti uke 17/18, denne gangen gikk jeg rett fra oppblåst til hard kulemage :)

Magen kommer nok til deg også - plutselig vokser den kjempefort!! :D

Annonse

Eg er akkurat på "vippen"! Er 16 veker i dag. Har brukt mammabukser i ein månad allereie, for er så øm i magen at dei vanlege buksene vart for vonde å ha på. Kunne sikkert fått dei på framleis, då. Me var i selskap på laurdag, og då me kom i snakk rundt bordet om graviditeten min var det nokon som sa "ja, eg LURTE på om du var gravid, men eg turde ikkje seie noko!" ...så det ser kanskje berre ut som eg er litt tjukk...:P

Men eg har jo kun lagt på meg rundt magen, og det er nederste del av magen som har vokst.

Er 15 + 6 og har hatt mage i mange uker allerede. Men det er tredjemann, så kanskje ikke så rart. Måtte begynne med mammaklær før uke 10, for ellers ble magen helt usannsynlig øm av presset. Er sånn passe lei av "du er sikker på at det ikke er tvillinger, da?" kjenner jeg.

Hvis det er en trøst, vistes ingenting før jeg var halvveis med første gang. Og jeg er normalt slank.

Takk for svar, jenter! Nå er jeg 17+1 uker og nå ser jeg faktisk gravid ut:) Flere har kommentert magen min de siste dagene. Selv om jeg fortsatt føler at det er mest utenpå - så kjenner jeg at det er hardt under :) Er veldig spent på ordinær ul neste uke! Har hørt hjertelyden en gang, men kjenner ikke noe særlig liv enda. Gjør dere?

Annonse

Hei og hopp :)

Så morsomt at du har fått mage , det er jo så koselig !

Jeg er i min 19. uke og kjenner masse liv , jeg kjente det uten tvil i forrige uke :) nå kjenner jeg det flere ganger om dagen og begyner å kjenne igjen våken-sove mønsteret :) det er sååå gøy !

gled deg!

lykke til :)

størrelse har ikke noe å si for hvor tidlig magen synes... jeg er relativ høy og tynn og fikk mage allerede i uke 12... er førstegangsfødende... magen varierer fra person til person, noen vokser mye på slutten av svangerskapet, noen får aldri noen stor mage mens noen er store fra uke 8 !! :) så lenge alt er bra ellers er vel det det viktigste! :)

jeg kjente liv allerede i uke 14, og da kjente jeg liv annenhver dag, og samboeren min kunne kjenne det når han holdt hånden utenpå:)

Er 16 uker på vei og har en kul som synes men folk som ikke kjenner meg kan nok tro at det bare er fett også, hehe :-P Ellers så har jeg en spess stor kul på morningen før jeg tisser den vekk :-P hehe^^ Gleder meg til magen blir litt større så folk ikke er i tvil lenger! Fikk fortere mage denne gangen, i slutten av uke 11 hadde kulen kommet godt over skambeinet, ble veldig overrasket for hadde ikke noe kul med førstemann før i uke 16 :)

Jeg er i uke 21, og det syns bare litt. Ser at jeg er gravid om man kjenner meg, ettersom jeg ikke er særlig stor fra før (bare veldig høy :P ), men for de som ikke kjenner meg ser jeg bare tykk ut.. Men merker at jeg vokser litt hver dag nå iallefall. Og for tre uker siden kunne man ikke se at jeg var gravid i det hele tatt

Jeg er 3' gangs fødende og ca 17 uker, har ventet noen uker på magen, men er slank med normal høyde i utgangspunktet så magen har latt vente på seg.. men de siste dagene har den begynt å vises, ikke kul denne gangen, men godt fordelt rundt og ganske så fast ;)

Bruker fortsatt vanlige bukser, men lenge siden jeg fikk igjen knapper/glidelås, kjekt med strikk da ;)

Er vel to uker siden en på jobb på pekte at her gro det.. Men det er graviditeten på 17 mnd så da ber man vel om det;) Tror jeg er like stor nå som i november for to årsiden da hadde jeg termin i februar, nå har jeg april...

Stor koser meg med store magen \o/

Jeg passerte 20 uker i går, (hurra, halvveis!) og har masse mage. Min mage kom veldig tidlig da, men så er det tredje gangen for meg.. 10 uker på vei, måtte mammabuksene på, da jeg ble uvel når det strammet over magen..

Men nå er det engang bare sånn at alle er forskjellige. Noen kan gå hele graviditeten og ikke se gravid ut i det hele tatt. Mens andre igjen, ser gravid ut allerede ved eggløsning. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...