Gå til innhold

Litt frustrert over barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med personalet egentlig. De er voksne damer med mange års erfaring og jeg synes de har et fornuftig syn på det meste. (Ergo - tenker ikke BARE "pedagogisk riktig" til enhver tid;))

Vi ville egentlig ikke ha lille snupp i barnehage enda, da han bare er ett år. Men som så mange andre må vi jobbe begge og er avhengig av barnepass. Og da er barnehage eneste alternativet for meg, siden vi ikke har noen bestemor eller gammel tante som vil være dagmamma...

Vi har full plass og benytter oss kanskje av halve tiden. Han har fri de dagene en av oss har seinvakt.

Det som jeg blir frustrert over er at han annenhver gang kommer hjem med et sår i panna eller en blåflekk på kinnet etter fall. Det skjer jo aldri hjmme... Og så ser de aldri ut til å klare å tørke fjes og fingre på de minste. de har flekker av mat overalt på klær og i fjes og har ofte tørket snørr rundt nesen.

Jeg skjønner at de har mange å passe på, men jeg synes dette ser fælt ut.

Jeg vil jo nødig være vanskelig, men tenker jeg må ta opp det som jeg ikke synes er bra nok... Hva synes dere, og hva tenker dere som jobber i barnehage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuller du? Dette synes jeg absolutt ikke du skal klage på, blir helt flau på dine vegne. Er det ikke deilig å vite at gutten din ikke har sittet i et hjørne hee dagen, men vært i full vigør og lekt, herjet, spist og kost seg? Ærlig talt.

Skrevet

Hvordan føler du at de skal kunne hindre sår, blåmerker og slikt?

Skrevet

Jeg synes ikke det er grunnlag for å klage på noe...

Skrevet

Hehe.. Er nok hønemor som slår til her;)

Men jeg synes ikke noe om at de er snørrete.. Gjelder ikke bare min unge...

HI

Skrevet

herregud, Hi.......ro deg ned!!

Skrevet

Er nok ikke noe troll....

Synes dere virkerlig det er greit med skitne og snørrete unger?

Hadde det vært i utetia så skjønner jeg at de blir skitne, men de minste er alltid inne etter lunsj...

Skrevet

De har et helt annet aktivitetsnivå i barnehagen i forhold til hjemme, så selvfølgelig blir det litt mer sår og blåmerker.

Og at de ikke er like reine i ansiktet på slutten av dagen som da de kom er da ikke noe å henge seg opp i. De har jo litt å henge fingrene i i barnehagen.

Skrevet

Er roligheten selv jeg.. Men må vel få lov å synes de kan vaske ungene??

HI

Skrevet

Du er fornøyd med barnehagen, med de voksne som har mange års erfaring. sønnen din trives sikkert kjempe godt...og så tar du opp dette her???

Håper det er et tulleinnlegg

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om litt matrester og snør men hvis barna stadig er skitne og det i tillegg er mye sykdom kan det jo si litt om hygienen der. I fjor, under influensahysteriet, var barna svært lite syke i forhold til "normalt". De var jo så flinke med håndhygienen :)

Skrevet

Skjønner jo at det er bare jeg som reagerer sånn..på svarene...

Så er nok ikke tull, nei...

Mannen min er skikkelig irritert på dem..., jeg er bare litt frustrert..

HI

Skrevet

jeg synes ikke det du skrev var så ille jeg. Selvfølgelig må man regne med at det blir en del knall og fall når barna begynner i barnehage. Det er ikke mulig å fotfølge og leie alle hele tiden og dessuten herjer de mye mer sammen med andre enn hva de gjør hjemme. Men jeg hadde nok også syntes det var litt trist hvis lille 1 åringen min kom hjem med blåveiser og sår i ansiktet sitt nesten hver dag. Det er litt mye liksom....

At de små blir skitne i fjeset synes jeg ikke er noe å bry seg om så lenge de ikke er ekstremt. Snørr bør selvsagt tørkes bort og de bør også tørkes av etter måltider osv. Men likevel blir det gjerne litt skitne og flekkete både her og der i løpet av dagen og det reagerer jeg ikke på. Synes snuppa er supersøt når jeg henter henne med litt grønn maling i øyebrynet og litt melkebart samt en joghurtflekk på bodyen. Da tenker jeg at hun har hatt en fin dag, gjort mye gøy og fått lov å prøve seg litt selv!

Skrevet

For noen svar du får..

Eg skjønner godt at du reagerer. Eg jobber selv i barnehage, og passer alltid på å vaske ansikt og hender og skifte klær hvis de er møkkete. Dette gjelder også i min sønns barnehage. Han kommer aldri hjem veldig møkkete, og de er flinke til å bruke smekker på barna, og evt skifte på dem. De går også med tørkepapir ute, og passer på å tørke snue..

Skrevet

Synes du skal snakke med pedagogisk leder på avdelingen dersom du er bekymret, jobber selv i barnehagen og vi er avhengige av at dere som foreldre skal føle dere trygge på å ha barna deres i barnehagen, for er dere utrygge er det høy sansynlighet for at det kan smitte over på barna.

Å tørke barna i ansikt og hender bør og skal gjøres etter måltider. Noe "møkk" må nok uansett påregnes, men det skal ikke være matrester på hender og ansikt når dere henter utenom måltidene.

Flekker på klær blir det for i barnehagen lærer barna og spise selv og da blir det søl til å begynne med :)

Når det gjelder sår og kul, så er det en gang slik at uhell skjer, og det er en vesentlig forskjell på å ha ansvar for et barn og 12 barn.

De øver seg på å løpe, klatre osv osv og da blir det en del knall og fall uten at det er noe en behøver å bekymre seg for mye om.

Men uansett snakk med pedagogisk leder på avdelingen og luft tankene dine :)

Skrevet

Det er derfor jeg sender poden i bhg. Da han skal f¨åære seg alle disse tingene som jeg overhode ikke er villig til å gjære med han. Herje så mye at han faller og slår seg, sykle så fort at sykkelen velter i en sving, dytte han ned fra noe, slå han i hode med en spade, ja alle disse tingene som skjer i bhg når barn skal læres å sosialiseres og gå overens!

Skrevet

Hehe.. Veit ikke om jeg tør lenger;) Med tanke på hva DIB damene her mener om "pripne fruer" som meg, så kan det jo være de himler med øynene i barnehagen;)

Får kanskje bare bite i meg at snørr og tårer renner og at de er forkjølet hele tiden...

Matrestene skal jeg alltids kunne leve med..

Men takk for svar - dere andre også;)

Skrevet

på en små barns avd er det flere knall og fall enn på stor avd.

det er fordi små ikke alltid har så god balanse eller ikke klarer å sette egne grenser.

så det at han faller, kommer hjem med srubbsår, blåmerker er vanlig.

men dere kan jo godt si til de voksne at de må vaske vekk snørr/ mat osv:)

Skrevet

Sånn går det når du leverer så små barn i barnehage. Trist.

Skrevet

Hehe ser den, men når de er anonyme er det veldig lett å slenge dritt og kalle alle for både det ene og det andre, og usaklige kommentarer er det bare å heve seg over :)

Snakk med barnehagen og ikke vær så bekymret for reaksjonen, er lov å være hønemor og ingen ser ned på deg av den grunn ;)

Skrevet

Ja, og hadde vi hatt anledning så hadde vi ventet ett år;)

Men med lån på 3,5 mill og alt annet som skal betales så må vi begge jobbe...

HI

Skrevet

Ja, du har prioritert som du vil.

Skrevet

Tar ikke kommentaren din så tungt. Ja vi har prioritert sånn. Og det før vi fikk en liten;) Og vi akter ikke å selge en stor, fin eiendom med enebolig for å være hjemme et år til.

Derfor vi benytter hver anledning til å ha han hjemme når vi kan, til tross for at vi har full plass i barnahagen;)

Er ikke sånn at vi skal ha valuta for pengene og ha han der 9 timer 5 dager i uka...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...