Gå til innhold

Hvordan kan jordmor mene/tro at det er ei jente?


#Aurora har tre gutter#

Anbefalte innlegg

Jeg var til jm i dag bare for å få høre på hjertelyden,har vært litt begynnert.Er 16+2 i dag og hun fant hjertelyden ganske fort.Jeg har to gutter og jm mente og sa at dette var ei jente nå,glemte og spørre hvordan hun trodde det.Er det bare noe de tror..eller hva?flere som har opplevd dette?

 

Jeg tror det er en gutt til mens min mann tror jente,spennede og se på ul timen den 15nov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs om hun antok det utifra antall hjerteslag.

 

Men syns det var litt rart av henne å si det, for det er ganske kjent at det med kjønn utifra hjerteslag langt i fra er noen pålitelig måte å spå kjønn på.

Det er ikke før ved termin eller under fødsel at denne metoden muligens kan stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok som hun over sier basert på hjerterytmen. Man sier vel at over 150 slag er jente og under 150 er gutt, hvis jeg ikke husker helt feil. Syns det er rart at hun sier noe om det fordi det er en veldig usikker måte å si noe om kjønn, men virker som noen jordmødre har veldig troen på det. Svigerinnen min fikk beskjed på ul at det var jente og da hun senere var på kontroll hos en jordmor sa hun "er du sikker på at dette er en jente? Hjerterytmen tyder på at det er en gutt" Hun ble da usikker og dro på 3d ultralyd og det viste seg å være en jente. Ut kom det også en jente selvom hjerterytmen hele tiden tydet på gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...