Gjest Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Plutselig er det ikke lov å ha med yoghurt lenger. Gutten min er småspist, og det jeg får i han på morgenen er yoghurt. Det har vært lov så lenge han har gått der (3 år), men nå er det plutselig stopp.
BlåBlå Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Han kan vel spise en yoghurt følr han drar i bhg ?
Stina <3 Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Dette var forbudt i den nye barnehagen min sønn begynt i fjor Helt tullete syntes jeg Argumentet var det at de ville ha en sukkerfri barnehage Men en yoghurt kan de vel få lov til å ha med Jeg tok det opp på forrige foreldremøte og fikk igjennom at det ble lovlig Syntes at det er smålig at de ikke kan få kose seg med en liten yoghurt Mange småspiste barn ute og går Ta det opp på foreldremøte neste gang Hos oss var det flertallet som bestemte og de foreldrene som ikke vil at ungene skal få yoghurt kan vel bare la være å sende med en yoghurt Ikke la det gå ut over de andre barna
Gjest Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Han er ikke sulten med en gang han står opp. Spiser i barnehagen kl.08.30. Blir levert 07.30. Blir for dumt å vekke han lenge før vi skal dra, bare for å spise yoghurt.
Hikken Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Hvis det er fordi de skal være "sukkerfrie" i barnehagen kan du jo bytte ut med fruktmosen til Nestlé hvis han liker det, det gjør vi )
jussisuss Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Det må da være noe annet han synes er godt, men som det også er litt enrgi og næring i. Har også ei som har vært småspist i perioder. Da har hun fått bixit turbar med blåbær, rosiner, riskaker, frukt etz.. Liker han ikke noen typer knekkebrød heller?? Er jo så mange sorter å velge i, men vi fant til slutt en sort som frøkna likte. Mange sorter frukt og grønt som er mettende... Banan f.eks. Eller så kan du sende med han en smoothie hjemmefra. Det gjorde jeg til frøkna her og den gikk ned på høykant. Det hun da ikke visste, var at jeg blandet litt havregryn i smoothien Hun fikk god, næringsrik og mettende frokost
jussisuss Skrevet 28. oktober 2010 #8 Skrevet 28. oktober 2010 Det må da være andre ting han synes er godt?? I perioder når jenta mi har vært småspist har hun fått bixit turbar med blåbær, riskaker, rosiner, frukt og grønt. I perioder laget jeg smoothie å sente med henne i barnehagen. Den gikk ned på høykant. Blandet litt havregryn i for at den skulle mette litt mer... Stor suksess!! Det finnes jo også utallige sorter knekkebrød å velge i. Kanskje du finner en han synes er god??
jussisuss Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Oi, beklager to samme svar... Nettleseren hang seg opp
Tøysetipp Skrevet 28. oktober 2010 #10 Skrevet 28. oktober 2010 Tullete, skjønner at du er oppgitt over ledelsen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. oktober 2010 #11 Skrevet 28. oktober 2010 Mange bhg som har det sånn dessverre (vår også), og jeg er enig- det er tullete. Har selv ei småspist jente, og yoghurt er ofte godt "fyllstoff" på morgenen, når apetitten er på sitt laveste.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 28. oktober 2010 #12 Skrevet 28. oktober 2010 Så lenge det er bestemt så må dere nok finne noe annet til ungen, ellers så får han rett og slett spise før han drar i bhg.. Han venner seg til å spise andre ting bare han er sulten, vet jeg høres kynisk ut her, men så lenge reglene er der så er det ikke annet en kan gjøre.. Blir ofte masse misunnelse fra de andre barna og om det bare er et par unger som får med seg i bhg.. Det som er så innmari rart og dumt er det at enkelte foreldre aldri ville ha gitt ungen sin et glass brus hjemme, men 2 små danoninio-yoghurt (aner ikke hvordan det skrives) er helt greitt liksom.. ungene får i seg faktisk over 20(!!) sukkerbiter på de to små boksene.. Du må bare begynne å friste ungen din og introdusere han til å spise andre ting, kan jo ikke overleve på bare yoghurt heller...
Lunita_ Skrevet 28. oktober 2010 #13 Skrevet 28. oktober 2010 det var strengt...er det slik at dere må ha med matpakke selv til frokost? der jeg jobber har vi fokus på sundt kosthold,men vi blander oss ikke opp i hva foreldrene velger å sende med barna til frokost...men den maten vi serverer ellers er sunn. hadde jeg vært deg så hadde jeg bare sakt at han skal ha yoghurten sn til frokost,kan vel ikke være så firkantet.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 28. oktober 2010 #14 Skrevet 28. oktober 2010 Barnehagen vår er også sukkerfri, og ved å være dette får de ekstra tilskudd, som igjen gagner barna Det er heller ikke her lov til å ha med yoghurt om morgenen, men frokosten i bhg er inkludert i prisen, så det skal jo heller ikke være nødvendig. Biola derimot har de i barnehagen, og mange spiser frokostblanding med biola til frokost;) Yoghurt i seg selv skaper ofte mye misunnelse mellom barna, og kan jo skape en del konflikter ved frokostbordet. Mange foreldre foretrekker derfor at ikke andre barn har med seg sjokoladepålegg/godteri/yoghurt osv. Jeg har vært på foreldremøter der flere av foreldrene var irritert fordi noen tok med muffins ved bursdager, eller hadde yoghurt til frokost. Folk er utrolig forskjellige!! Dette har nok vært oppe til "debatt" et eller annet sted siden det "plutselig" ikke er lov lenger. Da eldstejenta vår begynte i barnehagen var den heller ikke sukkerfri, men tidene forandrer seg. Prøv å finn andre alternativer til frokost, eller ta opp muligheten for at bhg stiller med frokost når de allikevel har regler for hva som kan medbringes. Hos oss lages det ofte havregryn, "grove" pannekaker o.l til frokost. Brød, knekkebrød og frokostblanding er standard hver dag.
Gjest Skrevet 28. oktober 2010 #15 Skrevet 28. oktober 2010 Da skal jeg spørre om jeg kan ta med havregryn, for det liker han. Pleier å få det til frokost i helgene. Men tror dere han får lov til å ha litt sukker på havregrynen? Det bruker vi.
It's all about me Skrevet 28. oktober 2010 #16 Skrevet 28. oktober 2010 Pssst: Bland sukker oppi havregrynsposen før du leverer den, det hadde jeg vurdert å gjøre. Er jo smakløst uten.
Gjest Skrevet 28. oktober 2010 #17 Skrevet 28. oktober 2010 Du er smart du, Frokostquiz! :-) Det skal jeg gjøre da. Hehehe...
It's all about me Skrevet 28. oktober 2010 #18 Skrevet 28. oktober 2010 Ja smart er mellomnavnet mitt, he he. Takker og bukker )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå