Gå til innhold

Hvordan greier menn å gjøre slikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forlate kone og barn etter 17 år sammen? Han vil bo alene for å finne seg selv.

Men nå ser han ungene maks 2 dager hver 14. dag. Han ringer dem aldri, spør dem ikke hvordan de har det eller noe. Virker ikke som han savner dem etter å ha bodd sammen med dem i 10 år. Barna er 10 og 7 år gamle. Vi har vært sammen i 17. I sommer pakket han bagen sin og dro.

Jeg som mor kunne aldri dratt bort fra ungene mine og bare sett dem hver 14. dag. Hvorfor er menn laget slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, den som visste det...

Håper dere klarer dere fint.

Skrevet

Saken har alltid 2 sider.

Kanskje du var utro ? Og du fortjente det.

Kanskje en idè å skrive hvorfor dette skjedde.

Skrevet

Ja, hvis mor var utro fortjener jo barna å miste nærheten til sin far....Idiot.

Skrevet

Kan han være deprimert? Noe som har skjedd?

Har han vært godt involvert i familien disse 17 årene, eller er det du som har "tatt deg av alt" mht hus og hjem og barn?

Hvordan var forholdet far og barn før? Hjertelig? Tok han dem med ut på ting, drev de med felles hobbyer etc.? Eller har han bare jobbet og vært fraværende? Kanskje han aldri har fått noen "eierfølelse" til familien?

Skrevet

Sånn er det her også, han ringer ikke, og vil helst slippe å ha barna på samvær... Hvordan d går an, vet ikke jeg...

Jeg kunne aldri, aldri, aldri valgt bort barna mine, uansett....

Så for meg er det helt uforståelig! Men ikke noe å få gjort med, hans tap uansett....

Skrevet

Menn er ikke laget sånn. Din eks er laget sånn. Ikke dermed sagt at det er mange som kunne gjort det samme.

Når det er sagt, du har min fulle sympati. Høres helt ufattelig ut. Kanskje han er deprimert?

Skrevet

Tja, min far gjorde det samme. Han har alltid vært en super far og vi hadde en god oppvekst..

Det har ikke viste oss var alle probleme sine, han slet med bulimi, depresjoner, er bipolar og temmelig skadeskutt etter en vond oppvekst med sin alkoholiserte mor. Han hadde det aldri bra inni seg selv om vi barna ikke så det. Da det ble slutt mellom mamma og pappa hadde han det nok helt forferdelig, gikk inn i en depresjon han ikke så noen vei ut av. Han hadde ingen overskudd eller ønske om å være sammen med oss barna, han var psykisk syk og maktet ikke mer...

Kanskje eksmannen din er skaphomse eller liker dameklær, kanskje han endelig er i ferd med å komme ut av "puppen" sin og trenger litt tid for seg selv før han kan slå ut sommerfuglvingene sine? Håper han finner tid og plass i hjertet sitt og livet sitt til ungene sine snart, ingen unger fortjener å føle seg avvist. Jeg vet hvor vondt det er, selv om jeg innerst inne vet at pappa var psyk og ikke kunne noe for det var det er svik som setter spor å bli avvist av pappaen sin.

Skrevet

Klart ikke alle menn er laget slik og godt er det. Min x gjorde det samme for fire år siden. Vår eldste sønn ser han 1-2 ganger i året. De to minste tok det nesten to år å skape stabile rammer rundt, med samvær hver 14 dag. Han tar aldri kontakt utover dette.

Han har hatt samme erfaring med egen far selv, og jeg vet han slet med det. Likevel valgte han samme strategi. For meg er han i dag en fremmed, vi var sammen i 18 år. Er så heldig at min nåværende mann er av en helt annen type og har et nært forhold til mine tre barn

Skrevet

Klart ikke alle menn er laget slik og godt er det. Min x gjorde det samme for fire år siden. Vår eldste sønn ser han 1-2 ganger i året. De to minste tok det nesten to år å skape stabile rammer rundt, med samvær hver 14 dag. Han tar aldri kontakt utover dette.

Han har hatt samme erfaring med egen far selv, og jeg vet han slet med det. Likevel valgte han samme strategi. For meg er han i dag en fremmed, vi var sammen i 18 år. Er så heldig at min nåværende mann er av en helt annen type og har et nært forhold til mine tre barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...