Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 .. økonomisk for oss. Det kan/skal rettes opp i nå, men kan innebære en lang stund med dårlig råd for oss. Jeg tenker da julegaver... hva gjør vi? Er det OK å si at vi har rotet det til og at vi ikke har råd til julegaver i år? Evt bare gi til de nærmeste barna!? Vi har barn selv også som vi kommer til å prioritere! Kommer vi da til å sitte helt uten julegaver? Hva hadde dere tenkt om dere fikk den beskjeden av familie eller venner?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Hadde noen i familien eller venner sagt at pga. økonomiske probl. så har de ikke råd til å kjøpe så mange julegaver så ville jeg selvsagt forstått det. Alle kan komme i ei knipe og strengt tatt så trenger ikke voksne å få julegaver. Fint å prioritere barna først. Men jeg ville likevel kjøpt gave til vedkommende uten å forvente å få noe igjen.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Altså..Søsteren min har alltid hatt dårlig råd, og det bare fordi hun er giddaløs, og ikke engang prøver å finne en jobb hun kan fylle de resterende 50% som er igjen uten uføretrygd med. Jeg ble til slutt lei av å bruke tett oppimot tusenlappen på gave til henne, mens jeg fikk tilbake ting hun hadde fått som vervepremier eller funnet på supertilbud til 50 øre i sparkjøpkatalogen, så jeg sluttet å kjøpe til henne... En gang har alle dårlig råd, og det er lov, men ikke la det bli en vane at dere kjøper billigere gaver enn dere får, for da vil folk se det etterhvert, og synes at dere er smålige
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 tusen takk for svar! Vi har aldri vært kjipe, og har nok heller brukt mer penger enn andre på julegaver.... hi
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Det er helt ok og være ærlige om den situvasjonen dere har havnet i.. Normale oppegående mennesker skjønner sånt:) Si at dere ikke har råd til og kjøpe dyre gaver i år men at dere ønsker og gi en liten oppmerksomhet. Bruk fantasien! Feks; Kjøp billige kakebokser på nille eller europris og få ungene med på og bake julekaker. Pakk det pent inn og gi i julegave til feks besteforeldre og slikt. Dere kan jo også lage karameller eller konfekt og gi bort i pene glass. Ta biler av ungene og bestill fotokalender på nett. De koster rundt 100 lappen på nett;) Men jeg skjønner dilemaet ditt. Litt pinlig om dere feks får dyre presnager i 1000 kroners klassen og så får gir dere en kakeboks med kaker..Men så lenge dere er ærlige om at dere faktisk ikke har råd til noe dyre presanger i år så kan folk selv velge om de vil kjøpe som avnnlig til dere eller om vil kjøpe noe billigere;) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Hei! Så lenge dere er vanlige, oppegående mennesker som har en trang periode nå så vil alle skjønne det :-) Jeg hadde hatt full forståelse for det, og ikke forventet noen gaver :-) Men som en annen her inne sier, hvis dere generelt er noen rotehuer så blir folk lei og gidder ikke høre mer om pengeproblemer...men ut fra det du skriver gjelder ikke det dere :-) Så jeg ville ja gitt beskjed tidlig, slik at folk vet om det og kan velge selv om de vil kjøpe gaver eller ikke...så prioriterer dere barna, noensom absolutt er viktigst!! Ha en strålende jul :-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Når man har havnet i en slik situasjon så lønner det seg å være ærlig med de rundt. At dere tar ansvar å kutter ut/kutter ned julegavene viser bare at dere er voksne som vet hvordan dere skal prioritere når dere nå har havnet i en vanskelig situasjon. Er sikker på at dere kommer til å møte støtte og forståelse for dette!! Ville nok prioritert å kjøpe noe til de barna som står dere nærmest, da det kan være vanskelig for barn som vanligvis får gaver av dere å forstå hvorfor de plutselig ikke får i år. Man kan gjøre mange kupp på tilbud, og det trenger ikke være stprt, flott og dyrt. En liten oppmerksomhet er mer enn nok Lykke til videre, håper dere kommer dere styrket ut av denne knipa
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #8 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg hadde blitt uuuuutrolig glad for en skikkelig rundvask av huset i julegave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå