Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Hei. Jeg er 22 uker på vei. Og hadde sex med 2 stk i Juni han jeg holder på med, og en jeg har holdt på med. Jeg spurte da legen og han trodde unnfangelsen skjedde rundt 13 juni Da ble jeg skjelegald for den dagen hadde jeg sex med M, som jeg virkelig håper er far. Var hos legen i dag og har bli satt frem 4 dager ca fra termin 6-2 mars, og legen sa i dag han trodde unfangelsen hadde skjedd i slutten av Mai. Det var da en veldig stor forskjell. Jeg hadde mensen fra 29 mai-2 juni ca. Og hadde sex med C 3 Juni. Jeg sa til legen jeg hadde mensen i slutten av mai. så da sa han starten av juni også kunne være mulig. Da lurer ejg på om jeg ble gravid i slutten av mai og at mensen min ikke var mensen, men mellomblødning siden kroppen kanskje ikke hadde skjønt helt jeg va gravid og jeg var for tidlig på vei til å stoppe mensen. Er det en mulighet? Jeg har bare hatt sex med C den ene dagen 3 Juni. Og M i hele mai og resten av Juni etter 7 eller noe slikt. Jeg har alltid regelmessig mens får den alltid 28, men i Mai kom den 29. Og varte bare frem til 1-2 juni. Hva tror dere? kanskje mye rot her, men noen som kan hjelpe meg litt? Hadde jeg virkelig eggløsning rett etter mensen? HJELP! er nervøs. M vet ikke at jeg er usikker og regner med å skulle bli pappa. hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Hva du skal gjøre?! Slutte å pule flere samtidig, kanskje?!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg syns du skal puste ut, fortelle M at du er usikker på hvem som er faren til barnet, og så ta en farskapstest når barnet er født. Ingen av oss kan gi deg et svar på det du spør om her.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Si fra med en gang til M!!! Det blir bare verre for deg selv dess lenger tid det tar. Dere må snakke sammen om situasjonen.. Synes synd på deg da:) Kan skje alle som ikke planlegger..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Velg den du tror vil være den beste pappaen, og som du liker best. Si at han er pappaen, selv om det er en sjanse for at han ikke er det.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Takk prøver å slappe av, men ble så usikker av det legen sa. Så skulle ønske det var noe som var mer sannsynlig enn det andre Ja burde så klart brukt kondom, lett å være etterpåklok. Ligger ikke rundt holdt på med M og han og jeg slutter å være exclusive lå da med C. Og Så begynte M og jeg å holde på igjen..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #8 Skrevet 28. oktober 2010 Tror det er litt vanskelig for oss å avgjøre hvem faren er for dette med eggløsning, mensen, befruktning o.l, det er det jo egentlig bare kroppen din som holder styr på, eller hur? Og jeg har født 4 barn, fått flere forskjellige terminer pr barn, men vet aldri hva som har stemt. De har kommet da de var klare. Så det eneste sikre er dessverre en DNA-test når barnet blir født. Før det er jeg redd det bare kan bli spekulasjoner..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Hm, den er faktisk litt tøff. Men hvis du har termin 2.mars, har du neppe blitt gravid i mai...? Mest sannsynlig har unnfangelsen skjedd +/- 10. juni, som er gode nyheter for deg. Men3.juni er ikke 100 % utenkelig, bare mindre sannsynlig. Det virker som mensen 29.mai må ha vært mensen gitt termindatoen din. Har du regelmessige sykluser, er da sjansen liten for befruktning allerede 3.juni.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #10 Skrevet 28. oktober 2010 Vurderte å ikke si noe til M. Men da trodde jeg unnfangelsen var 13 Juni og da var det jo rimlig sikkert. Nå er det jo 50-50 føler jeg. Og vil ikke være feig å la være å si noe, for hva om han selv velger å ta en dna test. Vi er nemlig ikke helt på nett for tiden. C vet at det kanskje er han og sier at alt ordner seg uansett. Han sier ikke noe til noen. Men jeg har jo sagt til alle at det er M som er pappan, han mamma gleder seg til å bli farmor osv.. Så vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Kommer jo til å bli dømt herfra til månen. Men får vel svelge den kamelen. Har ikke snakket med M på 4 uker ca da han er i sjokk for å skulle bli pappa og kommer ut å inn som han vil, noe jeg har sagt er uaktuelt når barnet kommer. Men nå er jo kanskje ikke han pappa. Kan jeg si det på mail? hi...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #12 Skrevet 28. oktober 2010 uff da. Ikke lett. Fortell for all del M om dette. Og prøv å hold deg rolig resten av svangerskapet. Du vil ikke få svar før en farskapstest er tatt uansett, og stress er ikke bra for babyen. Kjenner ei som tviholder på at C er far, selv om "alle" ser og vet at det ikke er far, men kameraten som dama holdt på med en liten stund. Far i det tilfellet er T, gutten er nå 10 år, og som snytt ut av nesa på sin far. Selv T har innrømmet at det er sønnen. Så ikke lur en uskyldig mann er du snill, det blir bare for dumt om ungen er klin lik bio far.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #13 Skrevet 28. oktober 2010 takker for svar.. ja er unnfangelsen 10 er det klart M håper det! men ble så sjokkert da legen sa slutten av mai.. Og siden ejg da hadde mensen tenkte han starten av Juni... Panikk... Kanskje jeg skal vente til jenta kommer å se om hun ligner noen av de og så eventulet be de ta dna test. M er jo så ustabil og opp og ned at jeg vet ikke hvor han står før barnet er født. Og c er snill han altså, men håper ikke han er pappaen.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #14 Skrevet 28. oktober 2010 Du må for all del fortelle det, men IKKE på mail. du må vise den voksne og ansvarsfulle siden av deg i denne situasjonen, og bare ta tyren ved hornene.. Dette er noe som må komme fram uansett, har med både moral, etikk, arverett osv å gjøre, så du må dessverre bare stå for det du har gjort. Du kan ikke bare plukke ut den du selv vil, og håpe på det beste, skjønner du. Du vil vel ikke at barnet skal vokse opp med "feil" far bare fordi du var for feig til å innrømme at du har hatt sex med 2 menn på kort tid? Lykke til ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #15 Skrevet 28. oktober 2010 Glemte å si, a jeg tok cb test med ukeindikator 28 Juni samme dag jeg skulle hatt mensen. På den sto det gravid 3uker+. Og den regner jo fra unnfangelsen. Har en følelse på C når jeg tenker over den testen... Men EL dagen etter mensen er det virkelig mulig...Uff.. Gruer meg til å si det.. Eller om jeg venter å ser ann hva han velger å gjøre.. Nå er han jo ikke tilstede i det hele tatt, men om han plutselig melder seg inn da må jeg jo si det. Men slik det er nå snakker vi ikke sammen, han ønsker ikke det..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #16 Skrevet 28. oktober 2010 Den testen med ukesindikator er dessverre bare bullshit. For å måle ukene, må man ta flere tester som måler hcg nivået, og se etter om det er stigende for å kunne avgjøre hvor langt du er kommet. Min gynekolog- en veldig kjent og flink lege- har flere ganger kontaktet de som selger de testene og de har delvis innrømmet at det ikke er mulig å måle antal uker, men at de selger godt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #17 Skrevet 28. oktober 2010 Skikkelig kjip situasjon. Forstår at det ikke er greit å gi beskjed - for da får liksom "alle" vite at du ikke vet hvem som er far. Men dette er en situasjon som sikkert kunne skjedd mange!! Hvor langt på vei sa de du var på den ordinære UL i uke 17? Den burde være mer pålitelig enn UL i uke 22! Ellers ville jeg nok sagt det til M fortest mulig... men så kanskje dere kunne bli enige om å la være å fortelle det videre? Dersom dere er mest sikker på at det er han som er faren, så hadde jeg tatt sjansen på at "besteforeldrene" får ta skuffelsen når den tid evt. kommer! Men hvorfor tok du en test før du fikk mensen første gang? Følte du deg gravid allerede da? Klem!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #18 Skrevet 28. oktober 2010 Uups, ser nå at du tok testen i slutten av juni og ikke i slutten av mai....overse det spørsmålet....
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #19 Skrevet 28. oktober 2010 På ordinær UL så legen at jeg var vel et par dager lenger enn ventet, så gikk fra å bytte uke på fredager til onsdagen før. så var ikke mye heller. Skjønner bare ikke at når jeg kun ble satt frem 2 dager hvordan kan ene legen mene unnfangelsen var ca 13 juni og andre slutten av mai.. stor forskjell.. Uff, hadde vært lettere om jeg hadde bedre forhold til M, men han tar ikke tlf om jeg ringer, svarer ikke på mail... Han har bestemt seg for å ikke ha noen form for kontakt før ungen er ute han. FANTASTISK! han snakker ikke varmt om meg for tiden, så om jeg sier det til han slik ting er nå kan jeg banne på han sier det til alle for å sverte meg. Han tror nemlig ved at han ikke prater med meg nå straffer han meg. Korttenkt sjokkskada mann dette her... USJ! små angst...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #20 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg tror det ikke kan være mr.C for hvis du hadde mens tom 2juni og lå med mr.C dagen etter. Det er ikke mange dagene man kan bli gravid i en mnd og det er som regel ikke dagen etter mens det er sånn ca midt i mellom 2 mensperioder. Så da sånn ca 12-18 juni. Men dette er min uprofesjonelle mening! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #21 Skrevet 28. oktober 2010 Så lenge du har hatt sex med to personer innen for samme fruktbare periode så er det ingenting annet enn en farskapstest som kan si deg 100% sikkert hvem som er far..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #22 Skrevet 28. oktober 2010 Hvis ikke du vet det så vet ihvertfall ikke jeg. Det sikreste svaret får du ved å ta en test når barnet er født.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #23 Skrevet 28. oktober 2010 For å beregne hvor langt man er på vei så teller man fra første dag i siste menstruasjon. Man er altså da ikke blitt gravid engang, og unnfangelsen skjer som oftest ca.14 dager etter. Jeg tipper legen mente startpunkt på graviditeten når han sa slutten av mai. Da var du altså ikke blitt gravid en gang. Dersom du har blitt satt fram to dager, altså at du er mer på vei så er vel rundt 10 juni unnfangelsedatoen. Lykke ti:)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #24 Skrevet 28. oktober 2010 Tusen takk, ble litt roligere nå ja. Det kanskje han mente ja... El dagen etter mens er neppe veldig guunstig.. mye mer logisk t det er 10 ca ja.. Og da er det M ingen tvil =) Nå skal jeg slappe av litt med jenta i magen så ordner dette seg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #25 Skrevet 28. oktober 2010 Hvorfor i alle dager går du og håper at det er en ustabil drittsekk som er faren? En som ikke engang svarer på telefonen? Da lurer jeg på hva slags type han andre er... Moralen er vel at om man har sex med flere, så bruker man prevensjon. Eller om man har sex med noen man egentlig ikke ønsker seg barn med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå