tine0810 Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Hei, Kan jeg vaske skumgummimadrass i vaskemaskinen? (Tenkte vaske madrassen til hardbagen til vognen + madrassen til vugga). Hvis ja: - Vaskeprogram og grader? - Hvilket vaskemiddel? - Hvordan tørke best mulig? Blir glad for svar:-)
Full house Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg hadde vel heller kjøpt nytt, hvor dyrt kan skummadrasser være? Ellers er det jo bare å prøve, og se hvordan det går. Utfordringen blir å få det tørt igjen før det blir mugg i det.
tine0810 Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2010 koster sikkert ikke no, og det kan jeg jo gjøre...men de er lite brukt (hvertfall den til vugga), og tenkte det var lettvindt å bare kjøre de i maskinen. når det gjelder madrassen til vogna er det jo litt mer stress å kjøpe ny tenker jeg? for den er jo spesialtilpasset vogna... Hva gjør dere andre når barn nr 2 bruker samme hardbag som barn nr 1? hadde alltid massevis av laken og tepper og skinn osv oppå disse madrassene, og det er aldri kommet noe gulp, tiss eller annet søl på så det er kanskje ikke så nøye med vask?
Full house Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg hadde vel bare vasket trekket om det er avtagbart, eller luftet madrassen. Men om du ringer forhandler av vogna, skaffer de deg en ny om du trenger det, vil jeg tro.
tine0810 Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2010 ok! Takk for svar:-) trekkene har jeg allerede vasket. Flere?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har aldri vasket madrassene i vognene. Har faktisk aldri tenkt på det en gang :oD
mamman til to gutter Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg vasket trekket i maskinen og selve madrassen til vogna for hånd. Jeg klemte ut så mye vann jeg klarte, så pakket jeg den inn i håndkler og så la jeg den til tørk oppå tørkestativet. Til vogga kjøpte jeg ny madrass.
Libido- Skrevet 29. oktober 2010 #9 Skrevet 29. oktober 2010 Vask den med med en skånsom/mild såpe. F.eks milo. ville tatt det på ull eller finvask. Ikke mer enn 40 grader. Problemet med å vaske skummadrasser oppstår når de skal tørkes, fordi de lett kan råtne om de ikke tørker hurtig nok. Men siden denne madrassen er såpass liten ser jeg ikke at det skal være noe problem. sentrifuga får sikkert ut en del vann. Sett den opp mot veggen på et gulv med varmekabler.
tine0810 Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 29. oktober 2010 Tusen takk for svar! Glimrende, da kjører jeg de i maskinen i morgen, og satser op at de tørker på varmt baderomsgulv...kanskje med tørketrommelen på..slik at det blir ekstra varmt i rommet og god lufting;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå