Gå til innhold

Mountain Buggy Urban jungle, Babyjogger City Elite eller Easywalker Sky


ella77

Anbefalte innlegg

Har en utrolig tung Teutonia nå med fire hjul. Den er kjempetung å svinge med og trille i oppoverbakker. Ønsker en god og lettere vogn med tre hjul som tar liten plass sammenslått, lett å løfte inn i bilen og god å trille med både ute og inne. Har sett meg ut disse tre, men vanskelig for å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MB er fantastisk å trille. Søsteren min har den. Hvordan den er sammenlagt vet jeg ikke. Babyjogger city vet jeg ikke noe om. Vi har EW quatrro, jeg ville valgt den istedet for sky. Den blir mindre sammenlagt enn sky, er litt stødigere og tåler litt mer last. Den har to svingbare forhjul. Vi har den og er super fornøyd. Billigere enn MB også. Bagen er ca 5 cm lenger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt samme problem selv. Står mellom urban jungle og easywalker sky. Hadde en utrolig tung teutonia vi og til vår forrige. Denne gangen er jeg veldig opptatt av en lettere vogn men fremdeles skal den være stødig. Vil også ha vogn med tre hjul denne gangen. Vil i utgangspunktet ha Urban jungle for den virker så utrolig god å trille, den ser så lekker ut og. Men easywalker er litt bedre på pris også tror jeg bagdelen er litt større. Hjalp deg kanskje ikke så mye for å bestemme deg men er like usikker selv. Noen andre som vil komme med anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har MB 2009 modell. Syns også vogna er god og trille og fin og se på, MEN jeg sliter veldig med at det ikke er justerbar fotstøtte på den. Syns det ser vondt ut å ligge og sove med beina nedover, I tillegg er den håpløs å få plass til i bilen pga at den blir lang.. Vi har stor stasjonsvogn og den opptar nesten all plass i bagasjerommet. Simovogna var faktisk mer praktisk å ha med! Har ei venninne som har EW og er superfornøyd. I tillegg har jeg TFK i tvilling og ville garantert vurdert TFK om jeg skulle hatt ny sportsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easywalker sky delux/Mountain buggy (2010) sett opp mot hverandre

 

Mountain buggy blir baktung. Den er lett å tippe om man har ting hengende på den og skal vippe den opp på fortauet. EW er langt mer stabil.

 

EW blir kortere, men litt høyere sammenlagt. MB blir lang, men litt tynnere.

 

MB har en bedre kalesje.

 

Som du kanskje vet så har MB to kalesjetyper nå. En for norske forhold, med knepping bak, og en for alle andre der det er åpent bak. Fordelen med den lille glipen er at man enkelt kan justere kalesjen fremover. Det er praktisk om man vil rette på barnet, putte i en smokk eller lignende.

 

Jeg liker bremsene på EW bedre. Det er en lang stang, MB har en pedal.

 

MB har bedre trillekomfort, (om man ser bort fra ulempen med baktungheten).

 

EW baggen er større og høyere enn MB baggen.

 

MB har en rettere sittestilling.

 

Det er mye lettere å tre vognposen i EW sittedelen. (Om du googler problemet med MB stroppene vil du skjønne hva jeg mener.)

 

EW er billigere.

 

Uansett hva du velger anbefaler jeg babyjungle.nl på det varmeste.

http://www.babyjungle.nl/home.php?sl=US

 

God service, og billigere enn i Norge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Babyjogger City Elite og er kjempe fornøyd med den. Den er veldig god å trille. Stor kalesje som kan dras langt ned og beskytte mot vær og vind og flere lufteluker som er fine på de varme sommerdagene. Ryggen er lang og jenta mi på 2,5 år har fortsatt god plass i den, også har den regulerbar fotstøtte. Den er veldig enkel å legge sammen, man bare drar i et "håndtak" i setet så er vognen helt sammenslått, så den er veldig grei å ta inn og ut av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Supert innlegg!

 

Sjekket ut babyjungle.nl. Gode priser! Har du bestilt herfa? Eller andre for den saks skyld? Tenker på frakt og toll, hva ble det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har kun erfaring med Mountain Buggy Urban Jungle 2010-modellen, så kan bare fortelle om mine erfaringer med den.

 

- Blir kjempelang sammenlagt, tar hele bagasjerommet i VW Passat stasjonsvogn

- Veldig baktung når man bruker sportsdelen. Har alltid med noen bokser med NAN, en termos og litt diverse i stellebagen, og det er tydeligvis litt for mye...

- Uuutrolig liten bag som babyen vokser fort ut av. Gutten min var for stor for bagen når han var 4 mnd., men syntes han var litt for liten til å ligge i sportsdelen.

- Ikke regulerbart fotbrett

- Vanskelig å tre selene i hullene på posen

- Regntrekket tar utrolig stor plass, vanskelig å få ned i den posen som følger med

- Følte at den lille gutten min "druknet" litt nede i vognen når regntrekket var på, vanskelig å se han

 

Utenom alt dette negative er den uuuutrolig god å trille da... Har solgt MB'en min, og leter nå etter den perfekte barnevogn.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

vil virkelig anbefale Ew.

 

Begge vognen er nok gode å trille og grei i bruk, men

EW er mye mindre sammenlagt.

Bak i bilen tar den kun litt av bagasjerommet og halve er igjen til shopping;) Vognen er også veldig kompakt og flat og perfekt på reise.

 

 

+++++Viktigst er at når man legger sammen easywalkeren så slipper man å bære vognen helt fra bakken.Når man legger den sammen har man den i stående posisjon og legges enkelt i bilen, uten noe tungt løft som ikke er bra for ryggen. Vanskelig å forklare, men prøv å legge sammen vognen så ser dere.

 

++Bagen er veldig stor og romslig. Tykk myk madrass og bæring i kalesjen. Det er mye bedre. Bagen sitter også mye bedre på rammen enn mb.

 

Ew er utrolig robust og rammen holder seg stram og fin etter lang tids bruk.

 

God vogn som vi har vært utrolig fornøyde med!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med anonym over her. Vi kjøpte ew (qtro da, men er ikke store forskjeller) og har aldri vært så fornøyd med en vogn før.. og vi har mange! Liker best at både sittedelen og bagen har så god plass for barnet jeg. Bagen er jo like stor som simo nesten! Og så blir den (som nevnt ovenfor) veeeeeeeeldig liten sammenlag. Tar liten plass! MÅ PRØVES :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg EW SKY fra babyjungle.nl. Den er allerede på vei, og jeg gleder meg veldig! Regnet ut at vi sparer ca. 1700kr på å kjøpe ned fra nederland. Jeg har valgt fargen platinum som er noe dyrere enn de andre fargene. Gleder meg! Vi har fra før EW classic, og det er solide vogner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har også sett på endel trehjulinger, men de som liksom ble igjen var tfk,ew og quinny. Quinny vognen fordi den kan snues begge veier og den er veldig rimelig.Men må si at både tfk og ew er finere vogner,rent utseende messig;)

Gikk inn på babyjungle.nl for å se på pris,men ble ganske så overrasket må jeg si..EW er faktisk dyrere enn tfk vognen? men ser man på pris i norge både ny og brukt,er tfk mye dyrere?

Men uansett så sparer man mange penger på å kjøpe i fra nederland,det er ikke tvil om det:)

Masse lykke til med vognvalget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merket jeg også... Tror tfk må være kraftig overpriset her i Norge.. EW er jo dyrere enn TFK i alle andre land enn Norge.. Og da er EW en bedre vogn enn tfk...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...