Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Og har dere oppskrift? Har lyst til å bake en frisk ostekake men det finnesjo 1000 oppskrifter, noen som har non erfaringer? Link til oppskrift eller noe? Skal ha selskap i morgen:) 1års dag og greier:)
tine0810 Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Denne osteiskaken er nydelig:-) Får alltid mye skryt for den! Ca 1 pakke Bixitkjeks (vanlig eller med sjokolade) 100 gr smør 3 dl kremfløte 1 ts vaniljesukker 3 stk eggeplommer 1,5 dl sukker 1 beger kremost naturell (f.eks Philadelfia) (200 gr) - Knus kjeksen - Bland kjeksen med smeltet smør og ha i bunnen av en rund form (strl 24, helst) - Ha bakepapir i bunnen av formen - Sett formen i kjøleskapet - Du må ha 3 skåler: 1. Pisk fløte og vaniljesukker til krem i en skål 2. Rør sammen eggeplommer, sukker og ost i en skål 3. stivpisk eggehviter i en skål Bland alt forsiktig sammen, kremen til slutt, og hell det over springformen. Settes i fryseren minst 4 timer før servering. Server kaken med rørte jordbær eller bringebær. Ta kaken ut ca 15 min før servering.
Hopptetussa90 Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 http://www.cacas.no/Oppskrift/21 Dette er min favoritt-ostekake. Jeg pleier å lage den med blåbærgele på toppen og har litt kanel i kjeksbunnen Jeg lagde marsipankake, gulrotkake, sjokoladekake, 3 typer muffins, ostekake og skolebrød til min datters 1-årsdag. Mer enn nok, hehe
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Baker sjokoladekake, stort sett. De er enklest å pynte, og de aller fleste liker det. Dessuten er oppskriften min idiotsikker... Skal du bake ostekake er det like greit å kjøpe ferdigpakken fra toro, den er kjempegod og smaker hjemmelaget. Piff den opp med et gelelag på toppen.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Når unga har burdsag lager jeg enten bløtkake eller sjokoladekake, eventuellt muffins. Når jeg har bursdag lager jeg en kake jeg liker godt, denne gangen blir det oreokake (har burdsag i morgen hehe)
tine0810 Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 jeg er ganske uenig i at ferdigpakker fra Toro blir like godt som hjemmebaket fra bunnen.....men det er min mening da:-)
Hopptetussa90 Skrevet 28. oktober 2010 #8 Skrevet 28. oktober 2010 Ja, en fin kakeform og litt frukt gjør susen. Nam nam. Tror nesten det blir ostekake i helgen
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Ikke ferdigpakker generellt, kun ostekaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå